نقض گسترده حقوق بشر توسط مقامات ارتش میانمار

بیش از هفتصد هزار مسلمان روهینگیا پس از آغاز سرکوب نظامی ارتش میانمار که سازمان ملل متحد آن را "پاکسازی قومی" نامیده، مجبور به فرار از "استان راخین" شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، "سازمان عفو بین الملل" فرماندهان و سایر مقامات بلندپایه ارتش میانمار را متهم به جنایت علیه بشریت و انجام حملات سیستماتیک و سازمان یافته علیه مسلمانان روهینگیا کرد.

یک گروه حقوق بشری امروز خواستار محاکمه این مقامات در دادگاه بین المللی" جنایت علیه بشریت" شد.

ارتش میانمار جنایت علیه مسلمانان را رد می کند و اعلام کرده این اقدامات به تلافی حمله شبه نظامیان مسلح مسلمان به پست بازرسی پلیس در آگوست 2017 صورت گرفته است.

این در حالی است که عفو بین الملل در گزارش جدیدی اعلام کرد که فرمانده ارشد ارتش " مین هوگن هانینگ " و 12 تن دیگر از مقامات ارشد نظامی بر اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان در میانمار، کشوری که در آن روهینگیاها از لحاظ تاریخی به حاشیه رانده شده اند، نظارت دارند.

در این گزارش اعلام شده است: " این پاک سازی نژادی از جمعیت روهینگیا در جریان یک کمپین بی رحمانه و سازمان یافته که در آن نیروهای امنیتی میانمار به طور غیرقانونی هزاران نفر از قوم روهینگیا، از جمله کودکان و جوانان را کشته اند، اتفاق افتاده است."

همچنین نیروهای امنیتی، متهم به خشونت جنسی، شکنجه، جابجایی اجباری و سوزاندن بازارها و زمین های کشاورزی هستند که با ایجاد قحطی آنها را مجبور به فرار کنند. همچنین برخی از شخصیت های ارشد ارتش و پلیس مرزی ناظر بر واحدهای هستند که مستقیما به اذیت و آزار متهم می شوند؛ این مقامات زیردستان خود را متهم به انجام این اقدامات می کنند. با این حال هیچ اقدامی نیز برای متوقف کردن آنها انجام نمی دهند.

کد خبر: 959016

وب گردی

وب گردی