انتخاب رییس اولین کشور فضایی دنیا!

"آسگاردیا" که با هدف ایجاد اولین کشور فضایی به وجود آمده است، دوشنبه در مراسمی در وین پایتخت اتریش رئیس دولت خود را انتخاب کرد و حالا به دنبال شهروند است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، گروهی که در شبکه های اجتماعی خود را مجلس موسسان آسگاردیا می خوانند دوشنبه دورهم گرد آمدند و "ایگور آشوربیلی" را به عنوان رئیس دولت انتخاب کردند.

آسگاردیا 20 ماه قبل تاسیس شد و در حدود 200 هزار شهروند دارد.این کشور دارای قانون اساسی و پارلمان نیز است.دارای واحد پولی به نام "سولار" (به معنی خورشیدی) است. هنوز دارای خاک نیست ولی خود را به عنوان اولین کشور فضایی معرفی می کنند.

در عین حال آسگاردیا دارای اهداف بزرگی است و میخواهند در 10 سال آینده به جمعیت 10 میلیون نفری برسند.آنها میخواهند لباس هایی برای زندگی دائم انسانها در فضا طراحی کنند.

آشوربیلی در سخنرانی خود در هوفبورگ کاخ سابق امپراتوری اتریش، گفت: "امروز به عنوان بزرگترین اتفاق در تاریخ بشریت به ثبت خواهد رسید."

آسگاردیا نام خود را از یک افسانه نروژی که اسم یک دنیا در آسمان است، گرفته است.

در حال حاضر شهروندان آسگاردیا در 200 کشور مختلف زندگی می کنند و جمعیت آن از 193 کشور عضو سازمان ملل بیشتر است.

آشوربیلی اعلام کرد که با توجه به این که جمعیت کشور از 200 هزار نفر گذشته، در حال ارتباط با سازمان ملل هستند.

در خواست شهروندی آسگاردیا از طریق سایت آنها رایگان است.

هدف آسگاردیا به دست آوردن 2 درصد جمعیت دنیا می باشد.

آشوربیلی گفت:"انتخاب شهروند ادامه خواهد یافت.حتی تست IQ نیز انجام خواهد شد."

آشوربیلی اعلام کرد:"بین 5 تا 7 سال آینده ارسال ماهواره به فضا برای دسترسی همگانی به اینترنت و بین 10 تا 15 سال آینده ارسال راکت به فضا و در نهایت در 25 سال آینده ایجاد مکانی برای اقامت و زندگی انسان ها در ماه، جزو برنامه هایشان است."

کد خبر: 959020

وب گردی

وب گردی