پالایشگاه ستاره خلیج فارس مصداق واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی است

استاندار هرمزگان گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس مصداق واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید است که امروز فاز دوم آن با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی در آئین افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس که با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری در بندرعباس برگزار شد، ضمن خیرمقدم به ریاست جمهوری، عنوان کرد: دستور ویژه رئیس جمهوری برای تامین مالی تکمیل فازهای دوم و سوم این پالایشگاه گره گشا شد و از دکتر روحانی برای این تصمیم صمیمانه قدردانی می‌کنم.

همتی با بیان این‌که مجموعه وزارت نفت و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تلاش بسیاری را برای تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس انجام دادند، تصریح کرد: با اقدام و کمک خوب این پالایشگاه هفته پیش احداث یک بیمارستان 270 تخت خوابی در شهر بندرعباس آغاز شد و امیدواریم در کمتر از دو سال تکمیل شود.

وی گفت: در پی سفر سال گذشته دکتر روحانی رئیس جمهوری به استان هرمزگان، مجموعه تصمیمات مناسبی در این سفر اتخاذ شد که اجرای بخش زیادی از این مصوبات آغاز شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با اجرای این مصوبات 1700 تخت بیمارستانی جدید در استان هرمزگان راه‌اندازی خواهد شد و دغدغه‌ها و نیازهای درمانی مردم هرمزگان تا سال 99 تامین می‌شود.

همتی افزود: مشکل ورود فاضلاب به دریا دغدغه 20 ساله مردم شهر بندرعباس بوده است که در پی تصمیم اتخاذ شده در سفر رئیس جمهوری بلافاصله وارد کار شدیم و تصفیه فاضلاب و روند اجرای استفاده از آن در آبیاری فضای سبز و تامین نیاز صنایع آغاز شده است.

وی با بیان این‌که سال گذشته دو میلیارد و 68 میلیون دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان صادر شد، اظهار کرد: برای امسال سه میلیارد دلار صادرات کالای غیرنفتی و ایجاد 30 هزار شغل در استان هرمزگان هدف گذاری شده است.

901

کد خبر: 959128

وب گردی

وب گردی