تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری ایران و ازبکستان

در دیدار وزیر تجارت ازبکستان با رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، تشکیل کمیته مشترک توسعه سرمایه گذاری و افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت اقتصاد، محمد خزاعی در دیدار با وزیر تجارت ازبکستان، اظهار داشت: همکاری با کشورهای منطقه از جمله ازبکستان برای جمهوری اسلامی ایران یک اولویت استراتژیک است و نشانه بارز آن هم سفر رسمی رییس جمهور کشورمان طی روزهای آتی به ازبکستان خواهد بود.

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، با بیان اینکه منافع سیاسی، اقتصادی و امنیتی ایران و ازبکستان به هم گره خورده است، گفت: سطح همکاری های اقتصادی دو کشور با توجه به عزم و اراده جدی مقامات عالی رتبه ایران و ازبکستان، کافی نیست و افزایش این همکاری ها ضروری است.

او تاکید کرد: وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی و با توجه به حجم بسیار گسترده وظایف و اختیارات آن، آماده هر گونه همکاری با دولت ازبکستان به منظور توسعه و تحکیم هر چه بیشتر روابط تجاری طرفین است.

خزاعی، در ادامه پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک سرمایه گذاری مالی به منظور تهیه نقشه راه همکاری های دو کشور در قالب قراردادهای فاینانس و سرمایه گذاری را مطرح کرد که مورد استقبال وزیر تجارت ازبکستان قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، «جمشید خواجه یف» وزیر تجارت خارجی ازبکستان نیز طی سخنانی در این دیدار، با اشاره به تاکیدات جدی رییس جمهور این کشور برای توسعه همکاری ها با ایران و سفر قریب الوقوع رییس جمهور کشورمان به ازبکستان، افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را برای دولت متبوع خود دارای اهمیت بسیار زیادی عنوان کرد.

او با بیان اینکه نتایج حاصل از جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان به خودی خود بیانگر سطح جدیدی از روابط اقتصادی دو کشور است، اظهار داشت: با پیشنهاد طرف ایرانی برای تشکیل یک کارگروه مشترک سرمایه گذاری مالی موافق هستیم و حتی یک پیش نویس در این ارتباط تنظیم کرده ایم که آمادگی ارائه آن را داریم.

جمشید خواجه یف با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی در کشور ازبکستان و تاکید بر اینکه تمایل جدی سیاسی برای تحکیم و توسعه همکاری های دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: ما با توجه به پتانسیل بالای ایران در بخش صنعت تصمیم گرفتیم نقشه راه مجزایی برای همکاری های صنعتی با ایران در مورد پروژه هایی چون نفت، نساجی، مصالح ساختمانی، بهداشتی، دارویی و فرآوری محصولات کشاورزی تهیه کنیم.

401

کد خبر: 959156

وب گردی

وب گردی