هند واردات نفت از ایران را ادامه می‌دهد

درحالی‌که مقامات هندی اعلام کرده‌اند که تحریم‌های یکجانبه آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسند، تحلیل‌گران معتقدند هند به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خبرگزاری روسیه راشاتودی به نقل از مقامات ارشد هندی نوشت که هند تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد بنابراین این کشور بعید است که به خواسته آمریکا مبنی بر قطع واردات نفت از ایران پایبند باشد.

روز سه‌شنبه یک مقام ارشد اعلام کرد که کاخ سفید از هم‌پیمانان‌ خود خواسته تا واردات نفت از ایران را از ماه نوامبر قطع کنند.

مقامات هندی اعلام کرده‌اند که این کشور تحریم‌های یک‌جانبه را به رسمیت نمی‌شناسد و تنها تحریم‌های سازمان ملل متحد را قانونی می‌داند.

بر اساس آمارهای دولتی ، هند پس از چین بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران است. در حال حاضر ایران سومین کشور تولیدکننده نفت اوپک پس از عربستان و عراق محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام تحلیل‌گران گروه اوراسیا، هند بعید است تسلیم خواسته‌های آمریکا بشود. پالایشگاه‌های دولتی هند احتمالاً به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.

بر اساس ارزیابی‌های این گروه، در حال حاضر هند روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند. این درحالی است که ایران با انتقاد‌های زیادی به عنوان تأمین منابع نفت مواجه است.

هند و آمریکا تلاش می‌کنند تا مسائل دوجانبه تعرفه‌ای خود را دوباره برطرف کنند. آمریکا تعرفه گمرکی روی محصولات صادراتی هند نظیر فولاد و آلومینیوم اعمال کرده و هند هم قول داده تا اقدامات تلافی‌جویانه‌ای روی ۲۹ محصول وارداتی از آمریکا اعلام کند که از ۴ آگوست اجرا خواهد شد.

منبع: فارس

401

کد خبر: 959194

وب گردی

وب گردی