برای عبور از مشکلات کشور باید جسور بود

مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر ایجاد مدیریت یکپارچه برای رشد سازمان ها، مهمترین دستاورد برگزاری ششمین نمایشگاه ریلی را تکیه بر توان داخل و خودباوری برشمرد و گفت:برای عبور از مشکلات کشور باید جسور بود و بر مدار قانون حرکت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه‌آهن، حل مشکلات با تکیه بر مسئله خودباوری را مدنظر قرار داد و گفت: درصورتی‌که بپذیریم توان اجرای بسیاری کارها در داخل وجود دارد می‌توانیم مسیر توسعه و پیشرفت را به نحو مطلوب‌تری سپری کنیم.

او با اشاره به اعمال برخی از تحریم‌های ناجوانمردانه در سال‌های قبل، تصریح کرد: کارشناسان و مهندسان داخلی با همت و توان خود بسیاری از ادوات و قطعاتی که به واسطه تحریم وارد کشور نمی‌شد را تولید و مورد استفاده قرار دادند.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: اخذ تدابیر لازم و به‌موقع می‌تواند کیفیت کار را افزایش دهد.

او مشکل تأمین منابع مالی را یکی از مسائل اساسی برای توسعه فعالیت بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت قانونی تأمین منابع مالی برای خرید چند دستگاه واگن اقدام شد که این اقدام در نوع خود قابل‌توجه بود.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: در راستای آبادانی کشور باید به‌گونه‌ای اقدام شود که نه‌تنها شرکت راه‌آهن بلکه حوزه صنعت حمل‌ونقل ریلی آباد شود.

محمدزاده با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل برای برقراری ارتباط بین بهره‌بردار و تولیدکننده، کمبود نقدینگی و عدم توان فروش اقساطی توسط فروشنده است، گفت: دلیل پیشرفت نکردن بسیاری از حوزه‌های ریلی اقدام به فعالیت‌های قبیله‌ای در این حوزه است.

او افزود: آنچه سبب رشد سازمان می‌شود مدیریت یکپارچه است و ما باید به آن اعتماد داشته باشیم.

مدیرعامل راه‌آهن با تأکید بر توجه به بهره‌وری، خاطرنشان کرد: باید هر مجموعه‌ای یک ستاد هماهنگی و پیگیری به‌منظور ارتقاء بهره‌وری داشته باشد.

محمدزاده تأکید کرد: بهره‌وری به معنی توسعه عملکرد است و راه‌آهن ۲ عملکرد مشخص دارد نخست جابجایی مسافر و دیگری حمل بار است.

او بابیان اینکه رعایت و توجه به ایمنی در تمام شئون حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: مسئله و اهداف تدوین‌شده باید به جدیت پیگیری شود هم‌راستا با آن در تمام بخش‌های مختلف باید قوانین رعایت شود.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: برای عبور از مشکلات کشور باید جسور و سریع بود و بر مدار قانون حرکت کرد.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما امروز در یک جنگ تمام عیار هستیم بنابراین باید با شفاف‌سازی، دلسوزی و ازخودگذشتگی و کمک به دیگران از کشور دفاع کنیم. در این جنگ اقتصادی وظیفه قانونی و شرعی تک‌تک ما آن است که از منابع و ظرفیت‌ها حداکثر بهره را گرفته و نگاه‌هایمان را ملی کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن بخش مسافری را ویترین صنعت ریلی دانست و خاطرنشان کرد: بخش مسافری باید در بهترین کیفیت، خدمات را ارائه کنند.

او افزود: مسافر پرچم و هویت راه‌آهن است لذا باید مسافر بسیار مورد توجه باشد و تمام امکانات و خدمات با بهترین کیفیت در اختیارش قرار بگیرد.

محمدزاده با اشاره به اینکه باید نهایت کیفیت در ارائه خدمات مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های استانی باید مدنظر قرار گیرد و مدیران اعم از ستادی و نواحی در جلسات تنها به موارد حوزه اختیارات خود تمرکز داشته باشند.

مدیرعامل راه‌آهن خطاب به حاضران در این جلسه گفت: در صورت اشراف نداشتن بر قوانین از مشاورین مربوط بهره بگیرند و این به معنای حرکت سریع ، جسورانه و فکورانه است.

او با تأکید بر اجرای طرح تحول در راه‌آهن خاطرنشان کرد: حرکت در این راه در مسیر توسعه راه‌آهن است و تمام مدیران باید برای طی کردن این مسیر به بهترین نحو ممکن تلاش کنند تا موانع موجود را برداشته و درنهایت راه‌آهن متحول و تجاری شود.

محمدزاده با اشاره به رشد بار در سه ماه اخیر گفت: باید در این مسیر غیرتمندتر و جدی‌تر حرکت کنیم تا منشأ اثرات و خدمات بیشتری در صنعت ریلی باشیم.

او بر پیشگیری از تأخیر در حرکت قطار و لزوم برنامه‌ریزی در این زمینه تأکید کرد و افزود: دستیابی به حمل ۸۲ میلیون تن بار محقق شدنی است، با این نگاه که تمام بخش‌ها اعم از پشتیبانی، ستادی و نواحی بپذیرند که در تحقق این هدف نقش دارند و باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

محمدزاده با تأکید بر توجه بر مؤلفه‌های سال ۹۷ خاطرنشان کرد: مدیران باید در حوزه خود پاسخگو باشند .

402

کد خبر: 959294

وب گردی

وب گردی