در دانشگاه علمی کاربردی تغییر نمره بعد از تجدید نظر ممنوع است

دانشگاه علمی کاربردی برای اعتراض به نمره پایان‌ترم به دانشجویان یک هفته فرصت داده است.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس اعلام دانشگاه علمی کاربردی دانشجویانی که تقاضای تجدید نظر نمره درسی را داشته باشد، می‌توانند تا یک هفته بعد از اتمام امتحانات دانشگاه، نسبت به ثبت درخواست تجدید نظر نمره امتحانی در سامانه جامع آموزشی دانشگاه اقدام نماید. مدرس موظف است حداکثر یک مرتبه و حداکثر دو روزه درخواست دانشجو را بررسی و در سامانه اعلام نظر کند.

در صورت عدم بررسی درخواست تجدیدنظر دانشجو در سامانه، توسط مدرس، شورای مرکز سه روز فرصت دارد موارد را بررسی و نتیجه را همراه کاربرگ مربوطه (تکمیل شده توسط دانشجو و مرکز) به شورای استان ارسال کند. واحد استان ظرف مدت دو روز باید پرونده دانشجو را بررسی، اعلام نظر و در سامانه ثبت کنند.

در صورت عدم رسیدگی مدرس پس از مهلت مقرر، امکان رسیدگی به این درخواست برای شورای آموزشی مرکز فراهم می‌شود. در صورتی که شورای مرکز یا استان در مهلت مقرر نسبت به اعلام نظر اقدام نکند، درخواست به طور اتوماتیک در سامانه رد شده تلقی شده و تمام مسئولیت‌ها بر عهده شورای مرکز و شورای استان است.

سهل‌انگاری یا عدم دقت مدرس در تصحیح اوراق امتحانی و ثبت نمره، پس از تایید شورای استان، بعد از جمع‌بندی (حاوی اطلاعات نام مدرس، کد ملی مدرس، کد مدرسی، نام درس، نیمسال، نام مرکز) به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال شود.

تغییر نمره در دانشگاه علمی کاربردی بعد از فرآیند تجدید نظر مطلقاً ممنوع است. رئیس مرکز موظف است تمهیدات لازم را برای حفظ و نگهداری برگه‌های امتحانی و یا پاسخنامه‌های دانشجویان را حداقل تا دو نیمسال تحصیلی بعد، در یک مخزن معتبر بایگانی، فراهم کند.

گفتنی است ،دانشگاه جامع علمی - کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی علمی - کاربردی (یا به عبارتی بهتر نظام آموزش عالی مهارتی) است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می‌شود. هدف دانشگاه جامع، فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می‌باشد به نحوی که دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آن‌ها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.

این سیستم آموزشی با بهره‌گیری از مدل Community college ایالات متحده آمریکا - که مشتمل بر ۲۲۰۰ مرکز آموزش Education Center می‌باشد و به ارائه درجه دانشگاهی Degree در رشته‌های تعمیرات، برق کاری، صنعت و … در مقاطع مختلف فوق دیپلم و لیسانس می‌پردازد برای اولین بار توسط آقای دکتر ابتکار (پدر خانم دکتر ابتکار معاون کنونی رئیس جمهور در امور زنان و خانواده) به ایران آورده شد و تنها سیستم Education center از نوع مهارت آموزی در ایران می‌باشد. دانشگاه جامع مسئولیت برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پشتیبانی‌های کارشناسی، عملیاتی، اطلاعات و سیاست‌گذاری‌های کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مراکز و موسسات علمی-کاربردی را برعهده دارد.

204

کد خبر: 959301

وب گردی

وب گردی