وزیر علوم :اختلاف نظری با معاون آموزشی در خصوص کدرشته‌های صداوسیما نداشتم

منصور غلامی با رد شایعات درخصوص اختلاف نظر در وزارت علوم گفت: اختلاف نظری وجود نداشت، البته من کمی زیادی به مسئله وارد شدم.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر جایگزینی مسابقه برای فرآیند کنکور گفت: این قسمت از صحبت من به شکل دیگری در خبرها منتشر شده و این‌گونه که نقل می‌کنند نبود. عرضم این بود که به هر شکل اگر کنکور فعلی حذف شود، قاعدتا دانشگاه‌های بزرگ و مطرح کشور برای پذیرش دانشجوها‌یشان در رشته‌هایی که داوطلب هم زیاد دارد، باید رقابتی برگزار کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های بزرگ و مطرح کشور را در نظر بگیرید، معمولا نفرات اول کنکور تمایل دارند در این مراکز ادامه تحصیل بدهند، حالا اگر ما کنکور را برداشتیم با چه شاخصی باید آن رشته‌ها را پر کنیم؟ چون همه این رشته‌ها را دوست دارند.

غلامی با بیان اینکه باید در این خصوص یک آزمون رقابتی برگزار شود، تصریح کرد: کسانی علاقمند به تحصیل در رشته‌های مطرح دانشگاه‌های بزرگ مانند مهندسی برق دانشگاه تهران یا صنعتی شریف هستند باید با هم‌دیگر به شکلی که باید مشخص شود، رقابت کنند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر ارزیابی‌های دوره دبیرستان‌ها وجود دارد و پیش‌بینی می‌کنیم خیلی به هم نزدیک باشند، در حال حاضر تعداد زیادی از دانش‌آموزان با معدل‌های بالا در دوره‌های دبیرستان و هنرستان وجود دارد.

وی همچنین درخصوص حواشی حذف برخی کدرشته‌های دانشگاه صدا و سیما و وجود برخی اختلافات در وزارت علوم تاکید کرد: اختلاف نظری نداشتیم، البته من کمی زیادی به مسئله وارد شدم. شورای عالی اداری مصوبه‌ای دارد که دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند دانشگاه یا موسسات آموزشی داشته باشند و دانشجو بگیرند مگر برای تامین نیازهای داخلی خودشان، که شامل دستگاه‌های متعددی بود.

وزیر علوم افزود: وزارت علوم به ویژه حوزه معاونت آموزشی ایام انتخاب رشته‌ها این موارد را کنترل کرده بود که در واقع این رشته‌ها پذیرش دانشجو نداشته باشند. باتوجه به درخواست و برنامه‌ریزی دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها و برای جلوگیری استرس آنها، درخواستی از معاون آموزشی داشتم که علی‌رغم اینکه باید حتما آن مصوبه را ما اجرا کنیم، ارفاق کنید تا پس از این مقطع زمانی اجرای آن را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود برخی رشته‌ها در سایر دانشگاه‌ها و امکان انتخاب آن موارد، ابتدا مجوز برخی از کدرشته‌ها داده نشده بود که با واکنش و تبلیغ صداوسیما هم همراه شد و در آخر به خاطر شرایط دانشجویان امسال مجوز پذیرش داده شد.

204

کد خبر: 959312

وب گردی

وب گردی