تحریم‌های آمریکا بر حمل‌ونقل دریایی ایران اثری نداشته است

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بی تاثیری تحریم‌های آمریکا بر حمل‌ونقل دریایی ایران، گفت: در بهار امسال فعالیت‌های بندری کشور روند رو به رشدی داشته به طوریکه در صادرات غیرنفتی و ترانزیت مواد فله مایع به ترتیب ۱۴ و ۲۲ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد راستاد در خصوص تاثیر تحریم‌های آمریکا برای حمل‌ونقل دریایی ایران اظهار کرد:‌ فضای حمل‌ونقل دریایی و تجارت دریایی بین‌المللی است و خوشبختانه، ایران دوران پرنوسان فعالیت‌های دریایی را پشت سر گذاشته است.به واسطه تجربیات سال‌های اخیر از نحوه تعامل با خطوط کشتیرانی بین‌المللی وبهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی کشور در تمام نوساناتی که رخ داده، توانسته ایم به خوبی نیازهای کشور را در زمینه حمل و نقل دریایی تامین کنیم.

او با بیان این‌که خطوط کشتیرانی کماکان با علاقه و با انگیزه کافی به بنادر ایران تردد دارند، افزود:‌در بهار امسال فعالیت‌های بندری کشور روند رو به رشدی داشته به طوریکه در صادرات غیرنفتی و ترانزیت مواد فله مایع به ترتیب 14 و 22 درصد رشد داشته‌ایم.

او با تاکید براین‌که بدون هیچگونه خلل و مانعی کماکان می‌توانیم فعالیت‌های مرتبط با حمل‌ونقل دریایی کشور را سامان دهیم، اظهار کرد: برخی خطوط لاینر محدود کردن تردد خود را تلویحا منعکس کرده و اقداماتی را انجام دادند. با بررسی‌های انجام شده این خطوط در حمل و نقل دریایی ایران سهم بسیار ناچیزی داشتند که قابل چشم‌پوشی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که راهبرد توسعه ای سازمان بنادر برای بنادر شمالی کشور تمرکز روی ترانزیت و صادرات کالاست، گفت‌: در این راستا قرار است همایش صادراتی با حضور بنادر حاشیه دریای خزر و فعالان تجاری، اقتصادی کشور‌های منطقه در بندر امیرآباد برگزار شود.

راستاد با بیان این‌که این همایش با هدف معرفی توانمندی‌ها و زیرساخت‌های بنادر ایران در حاشیه دریای‌خزر و مکانیزم‌های تشویقی برگزار می‌شود، افزود: سازمان بنادر همواره در تعرفه‌های بندری، مکانیزم‌های تشویقی برای صادرات در حوزه های مختلف صادرات، انبارداری و حقوق و عوارض بر کشتی ها اعمال کرده و این موضوع را کماکان در دستور کار دارد.

به گفته او، چهار کشور حاشیه دریای خزر در همایش امیرآباد حضور خواهند داشت.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 959346

وب گردی

وب گردی