پایان نامه های دانشجویی به سمت حل مسائل صنایع هدایت می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در راستای افزایش و رشد دانشجویان در زمینه صنعت نیازمند است سرفصل های دروس بازبینی شده و رساله ها و پایان نامه های دانشجویی و مراکز تحقیقاتی دانشگاهها به سمت حل مسائل و مشکلات صنایع هدایت شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد تبریز، اولین جلسه کمیته توسعه فناوری و ارتباط با صنعت استان به همت حوزه معاونت پژوهشی واحد تبریز با حضور علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی و دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

دکتر جوانپور در این جلسه با تأکید بر نقش آفرینی علمی و اجرایی در حوزه تحقیقات گفت: باید تصمیمات کمیته ها عملیاتی شوند و دانشگاهها در نقش آفرینی علمی و اجرایی در حوزه تحقیقات بر مسائل محوری تمرکز کنند.

وی ادامه داد: در راستای افزایش و رشد دانشجویان در زمینه صنعت نیاز است سرفصل های دروس بازبینی شوند و رساله ها و پایان نامه های دانشجویی و مراکز تحقیقات دانشگاهها به سمت حل مسائل و مشکلات صنایع هدایت شود.

جهانگیری نیز در این جلسه گفت: نشست ها پیرامون حل مسائل و مشکلات صنایع استان باید با حفظ کیفیت تداوم و استمرار داشته و تصمیم گیری ها راهبردی باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه و صنعت برای آشنایی با امور و مسائل و به منظور بسترسازی و ایده پردازی های مفید و رفع موانع اجرایی بازدیدهای طرفینی را برنامه ریزی کنند.

جهانگیری تصریح کرد: برای استفاده از تجارب طرفین ضرورت دارد از کارآفرینان برتر استان در مجامع دانشگاهی دعوت شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاهها باید تربیت نیروهای کارآمد را در اولویت کاری خود قرار دهند و در راستای حل مشکلات صنایع بر روی طرح های تفصیلی تمرکز کنند.

برگزاری دوره های کوتاه مدت در حوزه توسعه فناوری و ارتباط دانشگاه وصنعت با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهها و صنایع داخلی و خارجی، تصویب ساختار­سازی برای بازاریابی و مذاکره، تهیه برنامه مدون برای تقویت و گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه با هدف حل مشکل مردم، جامعه و درآمدزایی از مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه مقرر شد 16 ساعت از اوقات حضور موظفی اساتید در دانشگاه، به حضور و مشارکت در برنامه های دانشگاه با صنعت، اختصاص یابد.

202

کد خبر: 959435

وب گردی

وب گردی