بخش زیادی از منابع سازمان‌تبلیغات در حوزه‌هنری صرف می‌شود

مدیر اندیشکده برهان، گفت: اقدمات اخیر سازمان تبلیغات اسلامی در ورود به حوزه‌های تازه و استفاده از فضای مجازی در خور تحسین است هرچند بخش زیادی از منابع مالی این سازمان در حوزه هنری، صرف می شود.

محمدجواد اخوان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی و توجه جدی به فعالیت های فرهنگی این نهاد در کشور، اظهار کرد: چند دهه از انقلاب گذشته است و لازم است متناسب با تغییر توالی نسل ها، نسل سوم انقلاب نیز وارد عرصه های مدیریتی کشور شود.

وی درباره لزوم تغییر مدیران در سازمان های فرهنگی، گفت: در انتخاب مدیران نهادهای فرهنگی یکسری ملاحظات کلی وجود دارد بنابراین تحول در سازمان دولتی لزوما به تغییر مدیریت آن نهاد نیازمند نیست بلکه نیازمند تغییرات بسیاری در بدنه سازمان در مدیریت منابع یا تشکیلات سازمانی است.

اخوان با تاکید بر دوره طولانی 17 ساله دکتر خاموشی در مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: تغییر در سازمان های فرهنگی با ملاحظات زیادی همراه است چون حساسیت های راهبردی حوزه فرهنگ، تغییرات مدیران را دشوار می کند بنابراین نیاز است که این امر به نحو احسن شکل بگیرد.

یکی از معضلات فرهنگی جامعه ما ناشی از فقدان مدیران راهبردی در حوزه فرهنگ است

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه کمتر مدیر توانمند فرهنگی داشته ایم، ادامه داد: در عرصه های راهبردی و کلان تاکنون مدیران فرهنگی توانمند کمتری به نسبت عرصه های خرد و تاکتیکی داشته ایم که یکی از معضلات فرهنگی جامعه ما نیز ناشی از فقدان همین مدیران راهبردی در حوزه فرهنگ است.

مدیر اندیشکده برهان، گفت: تغییر مدیریت و استفاده از فرد کارآمد در عرصه فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

اخوان با بیان اینکه باید نخبه پروری از بستر مدیران آغاز شود، افزود: ملاحظات کلان در انتخاب مدیران دولتی لازم است. البته گزینش و بهره گیری از ظرفیت بالای نخبگان در یک سازمان در تصویب جایگاه مدیریت و قطعی شدن تصمیمات وی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در دوره مدیریت فعلی با تحولاتی روبرو بوده، ادامه داد: اقدمات اخیر این سازمان در ورود به حوزه های تازه و استفاده از فضای مجازی در خور تحسین است هرچند بخش زیادی از منابع مالی این سازمان در حوزه هنری، صرف می شود.

برنامه های بسیاری در حوزه فرهنگ می تواند انجام شود و با توجه به بودجه این سازمان تاکنون کارهای کمی صورت گرفته است هرچند در امور فرهنگی صرفه جویی معنایی ندارد و هر چقدر هزینه کنیم باز هم کم است

اخوان با ابراز خرسندی از اجرای برنامه های فرهنگی حوزه هنری در راستای انقلاب اسلامی، گفت: برنامه های بسیاری در حوزه فرهنگ می تواند انجام شود و با توجه به بودجه این سازمان تاکنون کارهای کمی صورت گرفته است هرچند در امور فرهنگی صرفه جویی معنایی ندارد و هر چقدر هزینه کنیم باز هم کم است.

وی افزود: در کار فرهنگی مباحث مالی چندان مطرح نیست و ایده کار فرهنگی بسیار مهم تر از بحث مالی است. در بسیاری از مواقع اقبالی برای دریافت این ایده ها وجود دارد.

اخوان خاطرنشان کرد: کانون های اندیشه ورز در حوزه فرهنگی نیازمند فعالیت هستند زیرا در تولید اندیشه ها و تبدیل ایده به محصولات فرهنگی می توان از این موارد کالای فرهنگی جذاب و مبتنی بر فرهنگ اسلامی و مقتضی جامعه امروز باشیم.

502

کد خبر: 959467

وب گردی

وب گردی