دوره دکتری مشترک ادبیات تطبیقی فارسی و فرانسوی تأسیس می شود

دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سوربن نوول فرانسه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای دوره دکتری مشترک ادبیات تطبیقی فارسی و فرانسوی تاسیس خواهند کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همزمان با حضور محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در پاریس جهت شرکت در نشست همکاری‌های علمی ایران و فرانسه، به دعوت رئیس دانشگاه سوربن نوول، تفاهم‌نامه تاسیس دکتری مشترک ادبیات تطبیقی فارسی و فرانسوی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سوربن نوول فرانسه به امضای طرفین رسید.

در مذاکراتی که پیرامون این تفاهم‌نامه بین رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با همراهی دکتر فارسیان و رئیس دانشگاه سوربن نوول فرانسه انجام شد، بنابر این شد دو دانشگاه نسبت به ایجاد دکتری ادبیات تطبیقی (فرانسه - فارسی) اقدام کنند.

دانشجویان پذیرفته شده در این دوره مشترک (کوتوتل) باید نیمی از واحدهای درسی و دوره تحقیقاتی خود را در دانشگاه سوربن و زیر نظر استادان این دانشگاه بگذرانند و نیمه دیگر را در دانشگاه فردوسی مشهد خواهند گذراند. در پایان این دوره نیز یک جلسه دفاع در مشهد یا پاریس و با ترکیب هیات داوران ایرانی – فرانسوی تشکیل خواهد شد و فارغ‌التحصیلان از هر دو دانشگاه مدرک تحصیلی دریافت خواهند نمود.

در حاشیه این نشست که معاون بین‌الملل و معاون آموزشی دانشگاه سوربن نوول نیز حضور داشت، بر گسترش همکاری‌های بین‌المللی علمی بین دو دانشگاه از جمله تبادل استاد و دانشجو و نیز برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی مشترک تاکید گردید.

202

کد خبر: 959498

وب گردی

وب گردی