اگر کشوری مدیریت قوی داشته باشد می تواند نیازهای خود را تامین کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خداوند متعال مدیریت زمین را بر انسان واگذار کرده است، گفت: اگر کشوری هیچ چیز نداشته باشد اما از مدیریت قوی برخوردار باشد می تواند نیازهای خود را از اطراف تامین کند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر شنبه در دیدار با رئیس و اعضای جدید اتاق اصناف خراسان جنوبی، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه ها در تمامی امور امری ضروری است.

وی با بیان اینکه اگر در همه امور به مکتب غنی اسلام برگردیم و از دایره سخن خارج و جنبه عملی امور را در نظر داشته باشیم قطعا دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت، افزود: علی رغم اینکه انسان از نظر روحی متعلق به این دنیا نیست اما در این دنیا آزمایش نیز می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولیت ها میدان آزمایش مردان است، گفت: مسائل اقتصادی از نیازهای اولیه هر انسانی است که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم از اقتصاد به قوام جامعه و قوام بدن تعبیر شده است، عنوان کرد: بر اساس فقه اسلام نیز کسب و کار و تامین نیازهای ضروری بر هر انسان مسلمان واجب است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اگر عبادت ۷۰ نوع است کسب روزی حلال از بهترن آن عبادت ها است، بیان کرد: اصل و هدف تولید تامین عادلانه نیازهای انسان به عنوان اشرف مخلوقات است.

وی با بیان اینکه توزیع نیازهای انسان در زمین باید عادلانه باشد، اظهار داشت: هدف از خلقت انسان انجام امور بزرگ و آزمایش کردن او در صحنه های سخت زندگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خداوند متعال مدیریت زمین را بر انسان واگذار کرده است، افزود: اگر کشوری هیچ چیز نداشته باشد اما از مدیریت قوی برخوردار باشد می تواند نیازهای خود را از اطراف تامین کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز مدیریت جهان به دست وحشیان مدرن و دیوانه هایی افتاده که تنها با خون مردم کار می کنند و از عقل و فرهنگ عاجزند، گفت: باید از امکانات و استعدادهایی که در کشور وجود دارد، استفاده کرد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اگر گوش شنوا داشته باشیم قطعا تجربه های چهل ساله انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری کارساز است، عنوان کرد: امروز باید یک حرکت جدید ماندگار بر اساس عدالت و با استفاده از رهنمودهای رهبری را انجام دهیم.

900

کد خبر: 959522

وب گردی

وب گردی