گاز اهرم راهبردی ایران برای گسترش نفوذ در صحنه بین‌المللی است

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل گفت: ایران باید گاز مازاد بر نیاز داخلی خود را به اروپا و دیگر کشورها صادر کند و از گاز به عنوان یک اهرم راهبردی برای گسترش نفوذ خود در جهان بهره‌مند شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز، امیرحسین زمانی‌نیا درباره صادرات گاز ایران گفت: در صادرات گاز باید به دنبال منافع و سودمندی‌های راهبردی باشیم، یعنی اگر میزان تولید گاز ما بیشتر از مصرف داخلی است، به‌طور قطع باید این گاز را به اروپا و دیگر کشورها صادر کنیم.

او نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه در صنعت نفت و گاز کشور دانست و با بیان خاطراتی از سال‌های کاری در وزارت امور خارجه و صنعت نفت و گاز، اظهار کرد: ما باید بتوانیم در سطح جهانی کار کنیم، زیرا از کشوری مثل ایران با ۱۰۰ سال سابقه نفتی و دارا بودن بزرگ‌ترین ذخایر گازی دنیا، انتظار می‌رود دستاوردهای راهبردی بسیاری داشته باشد.

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل ادامه داد: ایران با توجه به موقعیتی که اکنون در جهان دارد و به عنوان نخستین دارنده ذخایر گازی شناخته می‌شود، می‌تواند از گاز به عنوان یک اهرم راهبردی بهره‌برداری کند و نفوذ خود را گسترش دهد.

زمانی‌نیا با بیان این که روسیه اقتصاد انرژی خود را با فروش گاز به اروپا، تضمین کرده است، گفت: گاز می‌تواند ضامن منافع بلندمدت و عامل بسط نفوذ راهبردی ما در این زمینه باشد.

402

کد خبر: 959529

وب گردی

وب گردی