سلیمی: کمیسیون آموزش در صدد بررسی  وضعیت «دانشگاه های  غیرانتفاعی»  است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش گفت: در بررسی عدم عدالت آموزشی میان دانشگاه غیر انتفاعی و دیگر دانشگاه ها کمیسیون آموزش مجلس هم کمیته ای تعیین کرده که در بحث دانشگاه غیرانتفاعی اعمال ماده 236 را داشته است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رفتار نابرابر وزارت علوم با دانشگاه آزاد و پیام نور در مقابل دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی گفت: محدویت هایی که وزارت علوم برای دانشگاه آزاد و پیام نور در افزایش و انتخاب رشته ها دنبال کرده است، این محدودیت ها را برای دانشگاه غیر انتفاعی اعمال نکرده و کمیسیون آموزش مجلس هم به کمیته ای تعیین شده در این راستا در بحث دانشگاه غیرانتفاعی اعمال ماده 236 را داشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش افزود: کمیته ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات در راستای تحقق این هدف تشکیل شده به بررسی مجوز رشته ها در دانشگاه غیرانتفاعی و قانونی بودن آن براساس استاندارهای وزارت علوم می پردازد که بزودی گزارش جامعی را به کمیسیون آموزش خواهد داد.

وی در پایان تصریح کرد: در صورتی که موارد مورد بررسی در کمیسیون آموزش رای بیاورد به صحن می آید و اگر نتیجه بررسی کمیسیون مشخص شود خیلی از مسائل آشکار خواهد شد.

گفتنی است، اعتراضات زیادی در این زمینه وجود دارد که بعضا رشته هایی به مراکز غیر انتفاعی داده می شود که اعضای هیات علمی لازم را ندارند و نتیجه آن خروجی بی کیفیت و وضعیت بازار بدون کار در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی است که قطعا بررسی دقیق و موشکافانه کمیسیون آموزش می تواند راه حلی مناسب در جهت ایجاد عدالت آموزشی بوجود بیاورد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 959540

وب گردی

وب گردی