پیام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به‌مناسبت روز ملی صنعت و معدن

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به‌مناسبت فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن در پیامی خواستار همدلی و همکاری تمامی بخش‌ها و حوزه‌های مربوط به امر تولید در کشور برای مقابله با تحریم‌ها و محدودیت‌های پیش رو شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن جهرودی به‌مناسبت فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن در پیامی خواستار همدلی و همکاری تمامی بخش‌ها و حوزه‌های مربوط به امر تولید در کشور برای مقابله با تحریم‌ها و محدودیت‌های پیش رو شد. متن پیام وی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

روز ملی صنعت و معدن، یک‌بار دیگر به همه ما این پیام را می‌رساند که فراموش نکنیم جریان صنعت و تولید در ایران چه نقش مهمی در حرکت چرخ‌های اقتصادی دارد و در کشوری که با مشکلات زیادی در زمینه اشتغال جوانان خود روبه‌رو است، صنعت، فرصتی است که از طریق آن، می‌توان زمینه رشد اشتغال، نشاط و پویایی را فراهم کرد.

صنعت یک وجه شاخص و نماد قدرت نرم یک جامعه به شمار می‌رود؛ در دنیای امروز که مفاهیم قدرت با تغییرات شگرفی نسبت به قبل مواجه است، کشورهایی در عرصه بین‌الملل می‌توانند قدرت‌نمایی کنند که در اقتصاد و صنعت بتوانند بر سایر جوامع اثرگذار باشند؛ کشور عزیز ما نیز در چند دهه اخیر شناخت مناسبی از این مفهوم قدرت پیدا کرده و توانسته در عرصه صنعت و تولید گام‌های مهمی بردارد و در بسیاری از شاخه‌های صنعت، به‌ویژه خودروسازی، بازارهای مختلفی را در منطقه و جهان بر روی محصولات تولید ایران بگشاید؛ این حرکت مهم و اثرگذار در صورت ادامه و همراهی و همکاری همه نهادها و سازمان‌های قانون‌گذاری و اجرایی می‌تواند موجب نمایش شکوهمند قدرت اقتصاد ایران باشد که با تولید کالاهای باکیفیت و بازاریابی آن‌ها در داخل و خارج، بر روی جریان تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری بسیاری از کشورهای جهان، اثرگذار خواهد بود.

در سالی که مزین به نام حمایت از کالای ایرانی است، عمده صنایع کشور گام بزرگی برای تحقق فرهنگ استفاده ایرانیان از کالای داخلی برداشتند و نمودهای بارزی از آن را نیز در رشد آمار تولید و فروش محصول هم در صنایع خودروسازی و هم در سایر صنایع بومی و باکیفیت ایران می‌توان مشاهده کرد؛ این آمارها بیانگر ایفای نقش مناسب تولیدکنندگان در هدایت علائق و سلائق مشتریان و مصرف‌کنندگان داخلی به سمت کالای ایرانی است.

اما در این میان و در حالی که صنایع کشور در سایه حمایت صحیح و اصولی دولت و سایر نهادهای قانون‌گذار و اجرایی، در مسیری صحیح در حال حرکت بود، ناگهان عهدشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های مستکبران عالم بار دیگر کشور ما را در معرض تهدید تحریم قرار داده و به‌طور دقیق، جریان تولید و اشتغال را هدف‌گیری کرده است.

این مسأله علاوه بر آن‌که نشان‌دهنده اهمیت صنایع در ایران است، ما را نسبت به آینده حساس‌تر کرده و یک‌بار دیگر به یادمان آورده که باید برای پیشرفت و اعتلای میهن عزیزمان، همه در کنار هم ایستاده و هرگز مسیر حمایت و همراهی را ترک نکنیم.

باید همه بخش‌ها و نهادها، اهمیت اشتغال جوانان و کارآفرینی صنایع داخلی را مدنظر قرار داده و با تمام وجود برای ادامه چرخش چرخ صنعت تلاش کنند تا ان‌شاالله در سایه الطاف الهی و استفاده از تجربیات گران‌قدر پیشین، این بار نیز از این مسیر سخت به سلامت عبور کرده و در راه اهداف والای انقلاب و میهن گام برداریم.

محسن جهرودی
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا

401

کد خبر: 959560

وب گردی

وب گردی