عدم حمایت مسئولان، تیشه به ریشه تولید داخلی می‌زند

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: متاسفانه به دلیل عدم حمایت دولت، تیشه به ریشه تولید داخلی زده شد.

محمد خلخالی مدیر یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، گفت: این شرکت در حوزه ساخت تجهیزات صنعت نفت و انرژی، نیروگاهی، پتروشیمی، کشتیرانی، و راه‌آهن فعالیت می‌کند و عمدتا به صورت تخصصی به ساخت این تجهیزات کلیدی در صنعت می‌پردازد.

او تصریح کرد: شرکت ما حدود دو سال است که به جمع شرکت‌های دانش بنیان اضافه شده و تولیدات این شرکت (پمپ، توربین گازی و بخاری، کمپرسور ،تجهیزات دوار) بیشتر مورد استفاده داخلی است.

مدیر عامل شرکت ارت آریا نیرو پانیر، با بیان این که اکثر تجهیزات مورد استفاده قبلا از خارج وارد می‌شد، گفت: اکنون با توجه به کسب دانش و فناوری روز دنیا توانستیم تجهیزات کلیدی در عرصه صنعت نفت و گاز و سایر بخش ها را در کشور تولید کنیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این که امسال سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و تولیدکنندگان ما تا چه حدی توانسته اند در این عرصه موفقیت هایی را کسب کنند، اظهار کرد: ما سعی کردیم در جهت تحقق این شعار اقداماتی را در جهت بهبود کالاهای تولیدی در دستور کار خود قرار دهیم اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت، از تولید داخلی تیشه به ریشه تولید داخلی زدند. تمام حرف ها در راستای حمایت از تولید داخلی در حد شعاری بیش نیست و ما از دولت درخواست داریم که کاری به کارمان نداشته باشد و فقط یک بستر برای ثبات اقتصادی در کشور فراهم کند، در این صورت خود تولیدکننده مسیر اصلی خود را پیدا می کند.

خلخالی تاکید کرد: بنابراین بزرگترین لطف دولت در حق تولیدکننده داخلی این است که پاپیچ بخش خصوصی نشود.

او افزود: تمام نیروهای این شرکت براساس دانش های روز آموزش دیده‌اند. به طوری که اکثر دانش به کار رفته پیشتر از صنعت کشورهای اروپایی و آمریکایی است. همچنین در زمینه به کارگیری تکنولوژی از صنعت آلمان و ژاپن و سایر کشورها الگو گرفته ایم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این که شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های نوپایی هستند برای این که بتوانیم از این شرکت ها حمایت کنیم دولت و مسئولان باید چه اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهند؟ گفت: متاسفانه در کشور ما از شرکت‌های دانش بنیان حمایت اصولی صورت نمی گیرد؛بیشتر در حد حرف و شعار است. قرار بود که دولت برای ما تسهیلات ارائه دهد اما هنوز تسهیلاتی تعلق نگرفته است.

402

کد خبر: 959603

وب گردی

وب گردی