محسنی بندپی : اعتیاد 51 درصد کودکان  از طریق مادر

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت : بر اساس شیوع شناسی اعتیاد در سال 94 در دامنه سنی 15 تا 25 سال  به ازای هر 6/6 مرد 1 نفر زن و در دامنه سنی 25 تا 44 سال به ازای هر 16 مرد 1 زن معتاد وجود دارد

به گزارش ایسکانیوز نشست خبری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی مبارزه با مواد مخدر پیش از ظهر امروز در ساختمان ستاد سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

در این نشست خبری که به صورت همزمان از شبکه خبر نیز پخش شد؛رئیس سازمان بهزیستی کشور به پرسش های خبرنگاران در خصوص مسائل مرتبط با حوزه اعتیاد، ابعاد و راهکارهای مبارزه با مواد مخدر،پیش بینی و پیشرفت های سازمان بهزیستی در حوزه مبارزه با مواد مخدر،روشهای درمان اعتیاد در کشور و.... پاسخ گفت.

"محسنی بندپی" با اشاره به فعالیت های سازمان بهزیستی در خصوص اعتیاد زنان و کودکان گفت:بنا بر شیوع شناسی اعتیاد در سال 94 در دامنه سنی 15 تا 25 سال به ازای هر 6/6 مرد 1 نفر زن و در دامنه سنی 25 تا 44 سال به ازای هر 16 مرد 1 زن معتاد وجود دارد.همچنین در رنج سنی 45 تا 60 سال نیز در برابر هر 17 مرد معتاد 1 نفر زن با مشکل اعتیاد دست به گریبان است و بر همین اساس در سنین پایین تر مشکل اعتیاد به سمت زنانه شدن سوق پیدا کرده است و با افزایش زنان در معرض آسیب مواجه هستیم.

وی افزود با توجه به این آمار؛ در سال 96 اولویت ما بر افزایش مراکز نگهداری زنان و کودکان معتاد قرار گرفت و با توجه به اینکه بیش از 51 درصد کودکان معتاد از طریق اعتیاد مادر به این دام گرفتار شده اند؛می توان به نقش حساس و کلیدی زنان در خانواده پی برد.همچنین عدم کنترل رشد آسیب اعتیاد در زنان موجب هم افزایی در دیگر گروه های سنی و اعضای خانواده می شود.

رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود:در حال حاضر 126 مرکز نگهداری ،56 مرکز بهبودی و بازتوانی،16 مرکز گذری ،23 تیم سیار مبارزه با اعتیاد،27 شلتر و 4 مرکز توانمند سازی و جامعه پذیری مخصوص زنان در سطح کشور وجود دارد که زنان معتاد را پس از ترک، جهت توانمند شدن و بازگشت به چرخه عادی زندگی به عنوان یک عضو فعال و مولد، همراهی و راهنمایی می کنند.

"محسنی بندپی" در خصوص میزان اعتبارات سازمان بهزیستی در حوزه اعتیاد گفت:سازمان بهزیستی برای اقدامات پیشگیرانه 3 میلیارد و 700 میلیون تومان و در اقدامات درمانی 24 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است و در مراکز ماده 16 نیز برای هر معتاد مبلغ 15 هزار تومان به عنوان سرانه روزانه در نظر گرفته شده است که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت می شود.

وی افزود:در سال گذشته 18 هزار نفر از معتادان جمع آوری و پذیرش شده اند و انواع و اقسام پروتکل های درمانی بر روی آنها صورت گرفته است.همچنین در خصوص افرادی که پس از درمان اشتغال و مسکن مناسبی نداشته اند اقداماتی همچون وام مسکن و اشتغال و همچنین حرفه آموزی و تأمین شغل برای 7 هزار نفر انجام شده است.

700

کد خبر: 959623

وب گردی

وب گردی