دانش آموختگی اولین دانشجوی خارجی پردیس های بین الملل دانشگاه تهران

رییس پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران گفت: 13 تیرماه مراسم دانش آموختگی اولین دانشجوی خارجی مقطع دکتری در پردیس های بین الملل ارس دانشگاه تهران برگزارخواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران، زهرا امام جمعه گفت: خانم لحاظ مبارک از کشور عراق، اولین دانش آموخته خارجی پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات انگلیسی است که از رساله دکتری خود با عنوان"حمایت، مهارت های تفکر انتقادی و استفاده از راهبردهای یادگیری (مورد مطالعه: دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی سطح ماقبل پیشرفته عراق) تحت راهنمایی دکتر عباسعلی رضایی و مشاوره دکتر علی اکبر خمیجانی فراهانی دفاع خواهد کرد.
وی افزود: درمراسم دانش آموختگی اولین دانشجوی خارجی که روز چهارشنبه 13 تیر ماه 1397در سالن همایش های دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار می شود تعدادی از مسئولان پردیس و جمعی از استادان و دانشجویان حضورخواهند داشت.
وی درادامه با بیان اینکه حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایران باعث توسعه تعاملات بین‌المللی دانشگاه ها می شود، گفت: در برنامه‌ریزی‌های وزارت علوم، کشورهای هدف برای جذب دانشجو، کشورهایی هستند که همسویی فرهنگی بیشتری با کشور ما دارند.

هم‌اکنون حدود 200 دانشجوی فعال در پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند و بیش از 1000 دانشجو نیز دانش آموخته شده اند


عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: هم‌اکنون حدود 200 دانشجوی فعال در پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند و بیش از 1000 دانشجو نیز دانش آموخته شده اند که امیدواریم در آینده با چشم‌اندازی که برای این پردیس ترسیم شده است، این مسیر با سمت و سوی بهتری ادامه یابد.
وی همچنین با بیان اینکه پردیس ارس یکی از پردیس بین المللی دانشگاه تهران به شمار می آید، یادآور شد: دو هدف دراینجا دنبال می شود یکی پذیرش دانشجویان خارجی و دیگری بسترسازی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاه ها که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند.
امام جمعه افزود: مهمترین هدف دانشگاه تهران، ارتقای جایگاه بین المللی آن است که درهمین راستا پردیس ارس در تلاش است تا از طریق گسترش همکاری های آموزشی بین المللی، تقویت فعالیت های پژوهشی و فناوری درسطح بین المللی و بهینه سازی زیرساخت ها و فرآیندهای همکاری بین المللی به این مهم دست یابد که البته تحقق این مهم با همکاری همه بخش های دانشگاه امکانپذیر خواهد بود.

وی درپایان گفت: پردیس ارس یک پردیس منطقه‌ای است که با اهداف خاص و پس از بررسی نیازهای منطقه و با توجه به مطالباتی که از سوی مقامات و مسئولان منطقه‌ای صورت گرفت، برای پاسخگویی به نیازها و ضرورت‌های منطقه و کشورهای همسایه توسط دانشگاه تهران در سال 90 ایجاد شد.

201

کد خبر: 959643

وب گردی

وب گردی