تهران-ایسکانیوز: حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس در نطق خود با بیان اینکه اولین جلسه هیات نظارت روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: محور اصلی اولین جلسه هیات نظارت بر مطبوعات اصلاح قانون مطبوعات بود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس تشکر می کنم که من را به عنوان ناظر قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کردند و امیدوارم بتوانم نقش موثری در این هیات داشته باشم.
کامران همچنین در خصوص شورای بررسی سفرهای خارجی گفت: عضویت من در شورای سفرهای خارجی نیز به لطف نمایندگان مجلس بوده است. در این راستا دیروز دومین جلسه برگزار شد که در این جلسه انضباطی را حاکم کردیم و امیدواریم از این پس دستگاه ها به سفرهای غیر ضروری نروند.می گوییم اقتصاد مقاومتی و این اقتصاد زمانی محقق می شود که صرفه جویی کنیم و برای صرفه جویی اول از همه باید سفرهای غیر ضروری حذف شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: از وزیر امور خارجه کشورمان می خواهیم اجازه ندهد سفارت انگلیس خبیث در کشور ما بازگشایی شود. چراکه انگلیس به خاطر یک لقمه نان در سازمان ملل صدای صهیونیست را در آورد.
وی ادامه داد: آمریکا که می گوید به دنبال مبارزه با تروریست است، اگر راست می گوید و می خواهد با گروه های تروریستی مبارزه کند چرا نمی گوید یارانش کمک های مالی را به تروریست ها قطع کنند. همین دیروز کارخانه گاز را زدند. در این کارخانه مگر تروریست ها هستند. شما روسیاه بودید روسیاه تر شدید.

کامران همچنین گفت: ما در ماه حج هستیم، چرا امسال بعضی از ما بهتران خارج از نوبت به سفر مکه رفتند. چرا نوبت یک پیرزن و پیر مرد را می گیرند. فرهنگ ایثار و شهادت ضد اشرافی گری است.

وی در ادامه افزود: بانک چرا به فرهنگ ایثار و شهادت تن نمی دهند. بانک ها تولید کنندگان را ذله کرده اند. مقام معظم رهبری بارها تذکر داده اند بنگاه داری نکنید. این بانکها شرکت های مختلفی دارند؛ چرا در اقتصاد مقاومتی صرفه جویی نمی کنند.

نماینده مرد اصفهان همچنین تاکید کرد : ما همچنان بر استیضاح وزیر نیرو اصرار داریم، زیرا نمی تواند این کار مهم را به سامان برساند. ما اول سوال کردیم و در سوال ما تفاهم کردیم که وزیر حداقل از مراکز خشک بازدید کند. گفتند مرداد می آییم، نیامدند. وقتی وزیر به عهد خود وفا نمی کند، به چه اعتماد کنیم.

کامران بیشتر از مهلت خود به اظهاراتش ادامه داد و باهنر به وی در تذکری گفت: آقای کامران شما همینطور قصد دارید ادامه دهید. کامران از این گفته ی باهنر مصادره به مطلوب کرد و به باهنر گفت: مشکلات امنیتی را همین آقای باهنر باید پاسخ بدهند. شما عضو هیات رئیسه هستید. بارها شنیده اید اما کاری انجام نداده اید.

باهنر درپایان خطاب به کامران گفت: اگر 10 دقیقه بیش از وقتتان هم صحبت کنید باز معلوم نیست من بتوانم کاری انجام دهم یا خیر.
کد خبر: 95971

وب گردی

وب گردی