استان البرز مشکل‌دارترین استان از نظر فضای آموزشی در کشور است

وزیر آموزش و پرورش گفت: استان البرز مشکل‌دارترین استان از نظر فضای آموزشی در کشور است و حتی البرز از استان سیستان و بلوچستان فضای آموزشی ‌کمتری دارد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمد بطحایی صبح امروز در بازدید از مرکز آموزشی هنرستان دخترانه شهید چمران کرج اظهار داشت: شانزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان‌های کارو دانش سراسر کشور در کرج برگزار شد که در 12 رشته به سطح ملی ارتقا یافتند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این رقابت‌ها از میان 80 هزار دانش آموز پایه یازدهم شاخه کار و دانش در سه سطح مدرسه، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود، افزود: مسابقات شاخه کار و دانش فضای رقابتی و مهارتی را در کشور افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی ایران باید سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه مهارت‌آموزی و هنرستان انجام دهد، گفت: در این سفر درمانگاه فرهنگیان آموزش و پرورش البرز نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که سبب ایجاد امکانات رفاهی خوبی می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه ساختمان مرکزی آموزش و پرورش استان البرز نیز مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت، عنوان کرد: استان البرز مشکل‌دارترین استان از نظر فضای آموزشی در کشور است و حتی البرز از استان سیستان و بلوچستان فضای آموزشی ‌کمتری دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این فضای حاد آموزشی به‌دلیل مهاجرت زیاد و بالا به این استان است، ادامه داد: دولت با سرمایه‌گذاری بیشتر و کمک خیرین دیگر که در سطح کشور و استان وجود دارد برای توسعه فضای آموزشی بیشتر در البرز اقدام می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبارات متمرکزی برای توسعه فضای آموزشی استان البرز دریافت خواهد شد، اضافه کرد: امیدواریم با این اعتبارات سرانه فضای آموزشی استان البرز بهبود یابد چرا که مشکلات فضای آموزشی برای استان البرز نگران‌کننده است.

202

کد خبر: 959727

وب گردی

وب گردی