وظیفه استادان روشنگری و پاسخگویی به شبهات است

حسینی گفت: وظیفه یک استاد صرفاً آموزش نیست. استادان باید در دانشجو تعهد و تعصب نسبت به کشور ایجاد کنند که لازمه این کار افزایش سطح فعالیت های فرهنگی و تدوین یک سند جامع فرهنگی در دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد یادگار امام(ره) شهرری، نشست تخصصی استادان با محوریت دانش افزایی با حضور دکتر سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع کثیری از استادان و کارکنان در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری واحد یادگار امام (ره) شهرری برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر حسینی با تاکید بر سخنان و منویات مقام معظم رهبری درخصوص نقش دانشگاه و استادان در تعلیم و تربیت دانشجویان گفت: وظیفه یک استاد صرفاً آموزش نیست. استادان باید در دانشجو تعهد و تعصب نسبت به کشور خود ایجاد کنند که لازمه این کار افزایش سطح فعالیت های فرهنگی و تدوین یک سند جامع فرهنگی در دانشگاه است.

وی اظهار کرد: از جمله مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاهیان، تقویت روحیه مطالبه گری و روشنفکری در دانشجویان و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات جامعه در تمامی حوزه هاست.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وظیفه دانشگاهیان و استادان انتقال دانش روز، پاسخگویی به شبهات، روشنگری، بحث، تبادل نظر و استدلال با دانشجو، نشان دادن چهره خبیث منافقان و تشریح وضع معیشتی مردم قبل و بعد از انقلاب است.

در ادامه دکتر عبدالرضا فرهادیان معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یادگار امام (ره) شهرری گفت: از جمله فعالیت های فرهنگی که برای استادان در نظر گرفته شده است برگزاری سلسله نشست های تخصصی بصیرت افزایی و دانش افزایی با حضور استادان برجسته همچون دکتر حسن غفوری فرد و دکتر محسن رضایی و برگزاری طرح ضیافت اندیشه است.

کد خبر: 959786

وب گردی

وب گردی