بیش از 70 هزار نشاء از انواع گیاهان دارویی در واحد شهرکرد تولید شد

بیش از 70 هزار نشاء از انواع گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در واحد فناور اکسترا دارو تولید و به فروش رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد شهرکرد، واحد فناور اکسترا دارو مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در سال زراعی 97-96 در راستای ایجاد درآمدزایی و اشتغال در استان چهارمحال و بختیاری و همچنین گسترش کشت و تولید گیاهان دارویی، اقدام به تولید و فروش بیش از 70 هزار نشاء از انواع گیاهان دارویی همچون آویشن، بادرنجبویه، سرخارگل، به لیمو، بابونه، آرتیشو و... در سطح استان کرد.

دکتر مهرداد عطایی کچویی عضو هیأت علمی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: استان چهارمحال و بختیاری به دلیل دارابودن آب و هوای کوهستانی و شرایط اقلیمی مساعد، به عنوان یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی در کشور مطرح است.

مدیرعامل واحدفناور اکسترا دارو افزود: در استان چهارمحال و بختیاری بیش از 400 گونه گیاه دارویی شناسایی شده است که با توجه به استقبال روزافزون مردم به استفاده از این داروها، بازار بسیار مناسبی در سطح کشور و حتی خارج از کشور برای فروش محصولات بوجود آمده است.

دکتر عطایی کچویی اظهار داشت: این واحد فناور با طرح تولید و فرآوری گیاهان دارویی ارگانیک در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور در سال گذشته طبق ارزیابی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، موفق به کسب سطح آمادگی فناوری (8) شد.

اجرای طرح تحقیقاتی مرحله نهایی کشت و اهلی کردن 10 گونه گیاه دارویی در منطقه و انجام بیش از 20 طرح برون دانشگاهی از مهمترین فعالیت­های علمی-تحقیقاتی دکتر مهرداد عطایی کچویی در زمینه گیاهان دارویی است.

202

کد خبر: 959842

وب گردی

وب گردی