کارت آزمون استخدامی  از فردا توزیع می شود

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارت ورود به جلسه پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور از فردا ۱۲ تیر منتشر و آزمون در تاریخ 15 تیرماه برگزار می شود.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سنجش در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین اخبار پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور گفت: پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور صبح روز جمعه ۱۵ تیرماه با ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: در جلسه آزمون به هر یک از داوطلبان عناوین شغلی مرتبط دو بسته آزمونی داده می شود. دفترچه سوالات کلیه داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی فرد روی آن درج شده است. این دفترچه ها دارای تنوع بوده و کد عددی روی دفترچه نیز درج شده است.

توکلی در ادامه خاطر نشان کرد: هر بسته دارای یک پاسخنامه و دفترچه سئوالات عمومی حاوی ۱۰۰ سئوال متناسب با گروه عنوان شغلی است که داوطلب باید در مدت ۱۱۰ دقیقه به سوالات پاسخ دهد. مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره یک دفترچه راهنما و برگه راهنما شرکت در آزمون مشخص شده است که داوطلبان به سوالات دفترچه اختصاصی باید در مدت ۸۰ دقیقه پاسخ دهند.

وی متذکر شد: از ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب، تعداد ۲۶۸ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۱۵۹ هزار و ۳۷۴ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ظرفیت پذیرش در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر برای ۹ دستگاه اجرایی کشور است که شامل دستگاه های اجرایی آموزش و پرورش ،سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات کشور ، وزارت راه و شهر سازی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بیمه سلامت ، سازمان زمین و مسکن و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه می شود.

توکلی یادآور شد: در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور می شود. بنابراین به داوطلبان توصیه می شود اگر پاسخ سوالی را نمی دانند به آن سوال جواب ندهند زیرا به سوالات بدون جواب نمره منفی و مثبت تعلق نمی گیرد. در صورتی که به سوالی دو پاسخ داده شود هر دو غلط محسوب شده و یک نمره منفی به فرد تعلق می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۱۲ تیرماه ۹۷ برای مشاهده و پرینت آن روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 959862

وب گردی

وب گردی