اعتماد به کالای ایرانی اقتدار ما را افزایش می دهد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تقویت اعتماد عمومی نسبت به کالاهای ایرانی تاکید کرد و گفت: فرصت برای حمایت از کالای ایرانی ایجاد شده است که می توان از این فرصت برای «برندسازی» استفاده کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی ربیعی در کنگره «برند ملی، اقتدار ملی» افزود: سالها رکود مزمن اقتصادی را تجربه اما تلاش کردیم اقتصاد را به مسیر درست برگردانیم اما با تکانه تحریم های جدید روبرو شدیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: برجام برای ما بسیار خوب بود اما آمریکا با عهدشکنی وارد مسیر غلطی شد.

و یادآور شد: تحریم های جدید با تاثیر شدید اجتماعی در حال اعمال است و قصد دارد ضعف روحیه ملی و ناتوانی دولت را القا کند.

ربیعی افزود: معتقدم دستگاه عملیات روانی بزرگی پشت تحریم های جدید با هدف ایجاد ناامنی روانی در جامعه است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با تقویت سرمایه های اجتماعی، روابط درونی میان بخش ها و حوزه های مختلف را نیز تقویت خواهیم کرد.

او افزود: این تنش ها مقطعی است و با کمک مردم از این بحران عبور خواهیم کرد.

معاو وزیر صنعت نیز دیروز در دیدار با مدیرعامل ایرنا، گفت: هم افزایی رسانه و صنعت، به اقبال بیشتر مردم به تولیدات داخلی منجر می شود؛ بنابراین رسانه ها کمک کنند مصرف کنندگان نگاه مثبت تری به حمایت از کالای داخلی داشته باشند.

«منصور معظمی» رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، تحقق این هدف را نیازمند انجام کار حرفه ای و با برنامه دانست و افزود: صنعت در این شرایط خاص کشور نیازمند هم افزایی در همه ابعاد از جمله گسترش فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی است.

معاون وزیر صنعت گفت: بخش عمده ای از این فرهنگ سازی باید از طریق رسانه ها با اطلاع رسانی شفاف انجام شود.

او با بیان اینکه خرید کالای ایرانی، رونق تولید و اشتغالزایی را به همراه دارد، افزود: گسترده شدن خرید کالاهای با کیفیت ایرانی، ضمن تشویق سایر واحدهای تولیدی برای بالابردن کیفیت محصولاتشان، راهی برای ایجاد و افزایش شغل است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 959941

وب گردی

وب گردی