دانشگاه باید با علوم و فنون نوین بتواند اقتصاد کشور را متحول سازد

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ازدانشگاه و مراکز علمی به عنوان یکی ازمهمترین فاکتورهای تاثیر گذار دراصلاح ساختاراقتصادی جامعه یاد کرد و گفت:دانشگاه باید با علوم و فنون نوین بتواند اقتصاد کشور را متحول سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، مهدی باقری در جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تاکید برترویج فرهنگ آموزش پژوهش محوروکاربردی در راستای تقویت تولیدات علمی و پژوهشی افزود:دیگر زمان آموزش محض در دانشگاه تمام شده بلکه باید با فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی زمینه رشد و توسعه را در حوزه های مختلف فراهم آورد.

رییس واحد بندرعباس با اشاره به مشکلات و معضلات اقتصادی در جامعه گفت: امروز باید بیش از پیش در تولید کالای داخلی وتربیت نیروی متخصص و کاردان تلاش کرد چرا که این تولید و اشتغال داخلی است که می تواند با گردش چرخه اقتصاد آرامش را به جامعه برگرداند.

باقری خدمات دانشگاه را در جهت ریشه کن کردن مشکلات جامعه ستودنی دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با شناخت نقاط قوت و ضعف و همچنین پتانسیل و نیازهای منطقه توانسته با استفاده از ظرفیت های علمی خود کمک شایانی در جامعه صورت دهد.»

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در ادامه افزود: صرفه جویی و کاهش هزینه و جلوگیری هدر رفت مالی در واحد ها و مراکزیکی از موارد مهمی است که مسئولان باید در جهت حفظ و تقویت بنیه مالی دانشگاه توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

مهدی باقری عنوان کرد: درآمد های غیر شهریه و ایجاد طرح های سرمایه گزاری در دانشگاه باید مشهود باشد به گونه ای که بتواند واحد و مرکز را از بند وابستگی به شهریه دانشجو رها سازد.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های کوتاه مدت باید در واحد های بزرگ صورت گیرد گفت: واحد های بزرگ استان باید با معرفی پتانسیل و ظرفیت های خود به ادارات و سازمانها آمادگی خود را در برگزاری این دوره ها اعلام نمایند.

راه اندازی رشته های کاربردی و بین رشته ای را بر اساس نیاز منطقه خواستار شد و تصریح کرد:دانشگاهها باید بر اساس پایش رشته ها و پتانسیل منطقه اقدام به راه اندازی کنند و نباید با نگاه سلیقه ای و بدون در نظر گرفتن جوانب کاری صورت دهند.

وی گفت: اصلاح چارت سازمانی بر اساس آیین نامه جدید در واحد ها از دیگر اقداماتی است که باید مسئولان دانشگاه در عملی شدن آن تسریع نمایند.

این مسئول ایجاد فضای معنوی و انقلابی را بدور از هرگونه انحرافات فکری در بین جوانان خواستار شد و افزود: متولیان فرهنگی در ایجاد آرامش فکری و مشارکت دانشجویان در امر برگزاری برنامه های مختلف تلاش کنند تا قشر جوان ما بتوانند با تجربه بالا در جامعه خود را از هر گونه انحرافاتی مصون نگه دارند.

در پایان این جلسه از زحمات و تلاشهای حسین پرورش و سیدجعفر رمضانی نیا روسای دانشکده های منابع طبیعی و علوم پایه در طول دوران تصدی گری آنان قدردانی بعمل آمد.

کد خبر: 959951

وب گردی

وب گردی