سکونت 10 میلیون نفر در بافت‌های فرسوده شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 10 میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند از اختصاص 25 هزار میلیارد تومان به منظور بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری خبر داد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، هوشنگ عشایری ظهر امروز در ستاد بازآفرینی شهری با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در کرمان اظهار داشت: در گذشته برای بافت‌های فرسوده شهرهای کشور در تهران تصمیم می‌گرفتیم که بازخورد آن منفی می‌شد.

وی ادامه داد: برنامه ملی بازآفرینی در قالب توان‌افزایی اقتصادی و اجتماعی ساکنان محله، کاربری،خدمات زیربنایی و نوسازی مسکن اجرا می‌شود.

عشایری افزود: 10 میلیون جمعیت در بافت‌های فرسوده شهرهای کشور ساکن هستند و سالانه 25 هزار میلیارد تومان برای 270 محله در راستای اجرای طرح ملی بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری مصوب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه اقدام مشترک نداشتیم و هر کدام ساز خودمان را می‌زدیم اما ستاد بازآفرینی شهری برنامه‌های متفرقه در محله‌های مورد هدف را تجمیع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای شتاب‌دهی تمام دارایی دولت که اراضی دولتی است را در اختیار طرح ملی بازآفرینی شهری قرار می‌دهد.

سکونت 880 هزار نفر در بافت‌های فرسوده کرمان

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت: مطالعات بافت‌های فرسوده 41 شهر استان کرمان انجام شده است و 880 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 800 هزار شهرنشین کرمان در محدوده بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

وی بیان داشت: سکونتگاه‌های غیررسمی در چهار شهر مصوب شده است و حدود 82 هزار نفر در این سکونتگاه‌ها ساکن هستند.

بلوردی افزود: مطالعات طرح امید در شهرهای استان کرمان مشخص شده است و 10 محله را پالایش کردیم و مطالعات بازآفرینی در این محلات توسط مشاور انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: زمین‌های اداری در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی رصد شده‌اند و زمین دولتی چندانی در بافت‌های فرسوده نداریم.

وی عنوان کرد: پیمایش خانه به خانه در قالب طرح نجات در مناطق حاشیه‌نشین شهر کرمان انجام شده است و 11 تسهیلگر برای محلات پیش‌بینی و مستقر شده است.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان از استقرار 11 دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌نشین کرمان با حضور نیروهای جوان و متخصص خبر داد.

زهرا موسی‌پور ادامه داد: مراجعه به مردم و شناسایی ظرفیت‌ها از جمله اقدامات دفاتر تسهیلگری است.

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های بازآفرینی شهری در جیرفت و رفسنجان

با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس چند پروژه در بخش بازآفرینی شهری در شهرستان‌های جیرفت و رفسنجان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

احمد امینی‌روش فرماندار جیرفت در این ارتباط ویدئو کنفرانس بیان داشت: مطالعات در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی جیرفت انجام شده است.

وی از اجرای پروژه روشنایی معابر 300 میلیون تومانی، احداث سالن چند منظوره، کتابخانه و آموزشگاه‌ها در بافت‌های فرسوده شهر جیرفت خبر داد.

فرماندار رفسنجان نیز در این ارتباط عنوان کرد: 100 هزار نفر در بافت‌های فرسوده شهر رفسنجان ساکن هستند.

علیار اسکندری‌زاده ابراز داشت: هم‌اکنون پروژه یک‌هزار و 600 مترمربعی در بافت فرسوده شهر رفسنجان کلنگ‌زنی می‌شود.

202

کد خبر: 959960

وب گردی

وب گردی