شتاب روند کیفی سازی پژوهش‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و مدیران و کارکنان این معاونت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با قدردانی از زحمات دکتر زمانی زاده مدیرکل سابق امور پژوهشی، گفت: ارتقای کیفیت و کیفی سازی پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیاده‌سازی است و با شتاب و کیفیت بیشتر اجرا می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انتقاد معاونان پژوهشی واحدها نسبت به ساختار سازمانی جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: روز گذشته در جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه، دغدغه همکاران خود را در این مورد مطرح کردم و با موافقت دکتر فرهاد رهبر قرار شد نظرات اصلاحی در این مورد بررسی و اعمال و اصلاحیه آن ابلاغ شود.

وی افزود: بنده سابقه همکاری طولانی‌ مدتی با دکتر فرهاد رهبر دارم و کاملاً با خصوصیات اخلاقی ایشان آشنا هستم. دکتر فرهاد رهبر مدیری است که برنامه و کارها را با بهره گیری از مشورت و خرد جمعی پیش می برد و پس از انتقاد بنده از وضعیت معاونت پژوهشی واحدها در چارت جدید، دستور پیگیری داد.

دکتر زمانی زاده مدیرکل سابق امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از دکتر رنجبر و همکاران در این معاونت، اظهار داشت: خوشبختانه کارکنان خدوم و زحمتکشی در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند که با مشغله کاری و تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان، وظایف خود را به خوبی انجام می دهند.

مدیرکل سابق امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ارتقای رتبه جهانی دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم، گفت: زمانی که بنده مسئولیت اداره کل امور پژوهشی را برعهده گرفتم، رتبه این دانشگاه در تولید علم 651 بود که توانستیم پس از 3 سال این رتبه را به 151 برسانیم که دستاورد ارزشمندی است.

دکتر زمانی زاده اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن 27 هزار عضو هیات علمی و در اختیار داشتن نیمی از آموزش عالی کشور، رتبه 651 جهانی در تولید علم را داشت که در مقایسه با دانشگاه های دولتی به هیچ وجه قابل قبول نبود. پس از بررسی هایی که در این خصوص انجام شد، متوجه شدیم دلیل این اختلاف این است که تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی در نشریات نامعتبر هدر می رفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی هایی که انجام دادیم، موفق شدیم پایان نامه ها و مقالات معتبر دانشگاه آزاد اسلامی را در نشریات معتبر علمی به چاپ برسایم و از انتشار آنها در نشریات غیرمعتبر که در رتبه بندی تولید علم لحاظ نمی شد، جلوگیری کنیم. به این ترتیب توانستیم رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم جهانی را از 651 به 151 برسانیم که همچنان می توان این رتبه را ارتقا داد و در جایگاه شایسته قرار بگیریم.

دکتر اردکانی مدیرکل جدید امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه با قدردانی از زحمات دکتر زمانی زاده در این اداره کل، گفت: ما به خوبی نگرانی های اساتید، دانشجویان و کارکنان در حوزه پژوهش را درک می کنیم و برای ارتقای فعالیت های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: زمانی که دکتر رنجبر موضوع پذیرش مسئولیت اداره کل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را با بنده مطرح کرد، برای قبول این مسئولیت تردید داشتم، چرا که بنده به عنوان معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تاکید دکتر فرهاد رهبر مبنی بر فعالیت های پژوهشگاه، کارهای ناتمام زیادی در آن سِمت داشتم که این موضوع باعث نگرانی بنده شده بود، اما دکتر رنجبر برای برطرف کردن این نگرانی دلایل خود را مطرح کرد و بنده این مسئولیت را پذیرفتم.

مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ستاد باید فعالیت های نظارتی بیشتری داشته باشد، اما ما در معاونت پژوهش و فناوری به دلیل حجم بالای کار، درگیر مکاتبات هستیم و فرصت چندانی برای خلاقیت و مدیریت کردن کارها نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین نیاز است که فعالیت های اداره کل امور پژوهشی به گونه ای ساماندهی شود که نظارت خود را بر امور پژوهشی واحدها بیشتر کنیم.

کد خبر: 959980

وب گردی

وب گردی