کاهش بودجه آنروا پیامدهای امنیتی برای آمریکا خواهد داشت

7 سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در نامه ای به وزیر خارجه آمریکا خواستار تامین کامل بودجه آنروا از سوی آمریکا شده و نسبت به پیامدهای امنیتی اقدام کنونی ایالات متحده در برخورد با این سازمان هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، هفت نفر از سفرای سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در نامه ای به مایک پمپئو وزیر وزیر امور خارجه آمریکا خواستار از سرگیری کمک های مالی آژانس بین المللی امداد رسانی به آوارگان فلسطینیان ( آنروا) شدند.

این سفرای سابق در نامه خود به پمپئو که نسخه ای از آن نیز برای نیکی هیلی نماینده کنونی آمریکا در سازمان ملل متحد ارسال شده است ،اعلام کردند: کاهش بودجه آنروا از سوی آمریکا قدرت این آژانس بین المللی را در ادامه خدمت رسانی در زمینه آموزش و بهداشت برای میلیون‌ها انسان را دچار مشکل می‌کند که پیامدهایی برای امنیت متحدین نزدیک ما از جمله اسرائیل و اردن در پی خواهد داشت.

آنها در نامه خود افزودند: ما دولت آمریکا را به اختصاص بودجه مصوب پیشین به این سازمان بین المللی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی دعوت می کنیم.

این نامه توسط سامانتا پاور، سوزان رایس، بیل ریچاردسون و مادلین آلبرایت دموکرات و جان نگروپونتی، ادوارد بیرکینز و توماس بیکرینگ جمهوری خواه امضا شده است.

لازم به ذکر است آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) پس از تصمیم آمریکا برای کاهش حدود 50 درصدی حجم کمک‌های مالی خود به این آژانس دچار مشکلاتی در خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اوایل ژانویه گذشته پیشنهاد توقف کمک به فلسطینیان را در واکنش به آنچه عدم تمایل رهبران فلسطینی به مذاکره با اسرائیل دانست ارائه کرد.

کد خبر: 960006

وب گردی

وب گردی