تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با استانداری اصفهان امضاءشد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با هدف توسعه آموزش و تکریم مهاجران و میهمانان خارجی تفاهم نامه امضاء کردند.

به گزارش ایسکانیوز از واحد خمینی شهر، دکتر مسعود جعفری نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در جلسه امضاء این تفاهم نامه که با حضور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان و معاونان این اداره کل و جمعی از دانشجویان اتباع خارجی این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: همه دانشجویان از جمله دانشجویان تبعه سایر کشورها از کلیه امکانات و خدمات دانشگاه برخوردارند و هیچ تفاوتی بین آنها و سایر دانشجویان وجود ندارد.

دکتر جعفری نژاد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک ظرفیت مطلوب می تواند نسبت به تسهیل فرآیند جامعه پذیری و تطابق ارزش ها و هنجارها و کمک به ارتقای آموزش های عمومی و تخصصی برای اتباع خارجی به مثابه یک بازوی قوی با دولت هم افزایی کند.

وی با اشاره به عنصر اولیه جامعه پذیری که آموزش است، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر هم در زمینه علوم پایه و فنی و مهندسی و هم علوم انسانی دارای رشته های شاخص و کاربردی برای اتباع خارجی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر اظهار کرد: امروزه ارتقای مهارت های زندگی و آشنایی با روش های حل مسائل فردی و خانوادگی از زمره مهمترین آموزشهای همگانی به شمار می رود که این واحد دانشگاهی به دلیل وجود رشته های روان شناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی از سطح کارشناسی تا مقاطع تحصیلات تکمیلی می تواند اداره کل اتباع و مهاجران خارجی را در اهداف خود یاری کند.

وی ضمن اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت تخصصی برای مهاجران خارجی گفت: در زمینه آموزش های رسمی و تحصیلات دانشگاهی نیز دانشجویان اتباع خارجی می توانند از تخفیف شهریه قابل توجهی در برخی رشته ها برخوردار شوند.

گفتنی است حدود 100 دانشجوی تبعه سایر کشورها از جمله افغانستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر مشغول به تحصیل هستند.

204

کد خبر: 960019

وب گردی

وب گردی