پدر کودک آزار دستگیر شد

 پسربچه هفت ساله پس از یک هفته شکنجه و آزار از سوی پدرش، درنهایت با کمک همسایه‌ها و پلیس نجات پیدا کرد. این پسربچه پس از طلاق والدینش، به پدرش سپرده شده بود؛ بعد از آن بود که آزار و اذیت‌ها از سوی پدرش آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز از شهروند با کمک اهالی یکی از روستاهای شهرستان خمام، پدر کودک‌آزار دستگیر شد، در حال حاضر سرپرستی این پسربچه به مادرش سپرده شده و پدر این کودک نیز به بیمارستان روانی منتقل شده است.

او که در یک چادر به همراه پدرش در شالیزاری در یکی از روستاهای شهرستان خمام زندگی می‌کرد، بدون هیچ لباسی در شرایط وحشتناکی به سر می‌برد؛ تا جایی که پدرش او را با سموم کشاورزی حمام می‌کرد. در حال حاضر نیز پدر این پسربچه به دلیل داشتن اختلالات روانی به بیمارستان منتقل شده و کودک نیز به مادرش سپرده شده است.


ماجرا از چند روز پیش آغاز شد؛ زمانی که سرپرستی پسری هفت ساله پس از جدایی والدینش از یکدیگر به پدر خود سپرده شده است. پدر بعد از طلاق کودکش را با خود به شالیزاری در یک مزرعه انتقال داد. محل سکونت این پدر و پسر چادری در نزدیکی همین مزرعه بود؛ اما زندگی این دو نفر وضع مناسبی نداشت، آن‌قدر بد بود که توجه همسایه‌ها را به خود جلب کرد و این پرونده پیش روی پلیس قرار گرفت.

حدود یک هفته از استقرار پدر و پسر در شالیزار گذشته بود که مردم و همسایه‌ها شاهد وضع وحشتناک پسربچه شدند. او معمولا لباسی بر تن نداشت با ترس و لرز زندگی می‌کرد. براساس گفته‌های شاهدان عینی شرایط کودک هفت ساله به قدری حاد بود که پدر این پسر بچه برای استحمام وی از سموم کشاورزی موجود در مزرعه استفاده می‌کرده و مردم محلی در حالی کودک را مشاهده کردند که هیچ‌گونه لباسی بر تن نداشته است و از شدت ترس و اضطراب به خود می‌لرزیده است. برای همین بود که برخی از مردم محلی وضع نامناسب زندگی این پدر و پسر را به اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی گزارش داده‌اند.
پس از تماس مردم با نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی برای نجات جان کودک از چنگال پدر کودک‌آزار که به گفته برخی منابع محلی به بیماری روانی مبتلا است، نیروهای اورژانس اجتماعی در محل استقرار پدر و کودک حاضر شدند. آنها با مشاهده سلاح سرد یعنی چکش و چاقو، در کنار پدر کودک، رسیدگی به موضوع را منوط به حضور پلیس دانستند. بنابراین موضوع به کلانتری محل گزارش شد و درنهایت با پیگیری‌های نیروی انتظامی و قاضی کشیک پدر کودک‌آزار به کلانتری منتقل شد. کودک نیز با هماهنگی‌های صورت‌گرفته به مادرش تحویل داده شد. در حال حاضر نیز نگهداری او تا صدور رأی نهایی دادگاه به مادرش واگذار شده است.
این روزها خبرهای کودک‌آزاری با جدیت بیشتری از طرف رسانه‌ها منتشر می‌شود و مورد پیگیری قرار می‌گیرد. حساسیت مردم هم نسبت به وقوع هرگونه کودک‌آزاری در نقاط مختلف نیز افزایش پیدا کرده و خوشبختانه مردم در گزارش‌دهی موارد کودک‌آزاری که در همسایگی و نزدیکی خود مشاهده می‌کنند با حس مسئولیت‌پذیری بیشتری نسبت به گذشته مداخله می‌کنند.
از طرفی لایحه حمایت از حقوق کودکان بالاخره هفته گذشته به ایستگاه نهایی خود یعنی به «صحن علنی» رسید. همه افراد حامی حقوق کودکان چشم انتظار بررسی و تصویب نهایی این لایحه هستند تا شاید قانون بتواند ناقضان حقوق کودکان را تأدیب کند و از اخبار تلخ و وحشتناکی که هر ساعت و هر روز درخصوص کودکانی که مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند، کم شود.

700

کد خبر: 960035

وب گردی

وب گردی