وین میزبان اجلاس وزرای خارجه ایران و پنج قدرت جهانی

وزیر امور خارجه ایران و پنج قدرت جهانی با حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است روز جمعه در وین درمورد آخرین وضعیت توافق هسته ای مذاکراتی انجام دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری کیودو، یک منبع دیپلماتیک روز سه شنبه از برگزاری نشستی با حضور وزیر امور خارجه ایران و پنج قدرت جهانی در وین پایتخت اتریش برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد که آینده آن پس از خروج آمریکا از این توافق در معرض خطر قرار دارد.

به گفته این منبع آگاه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و همتایان او از فرانسه، چین، آلمان، روسیه و انگلیس قرار است روز جمعه برای رایزنی درباره این که اتحادیه اروپا چگونه می تواند از منافع تهران (در برجام) از طریق یک بسته اقتصادی و ضمانتی محافظت کند، نشست برگزار کنند.

مقامات ایرانی گفته‌اند که اگر اتحادیه اروپا نتواند خسارت اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از توافق و بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران را جبران کند ممکن است از توافق هسته‌ای خارج شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه پس از آن که خروج این کشور از برجام را اعلام کرد گفت، تحریم‌ها علیه ایران را باز می‌گرداند. مقامات آمریکایی گفته اند که واشنگنتن در همین راستا از خریداران بزرگ نفت ایران خواسته است تا از ماه نوامبر واردات نفت خام ایران را متوقف کنند.

به گزارش "کیودو" فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در نشست روز جمعه در وین حضور خواهد داشت.

کد خبر: 960061

وب گردی

وب گردی