درخواست شرکت برق از مردم/کولر گازی را روی ۲۳ درجه تنظیم کنید

شرکت برق تهران از مشترکان درخواست کرد در ساعات اوج مصرف برق، کولرهای آبی را بر روی دور کند قرار دهند و در صورت استفاده از کولرهای گازی،ترموستات بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای با تشکر از همراهی مشترکین شهر تهران در خصوص مصرف بهینه برق با توجه به روند افزایشی موج گرما و به طبع آن سیر صعودی مصرف برق، از شهروندان پایتخت درخواست کرد تا با مصرف بهینه انرژی برق این شرکت را در تامین برق پایدار شهر یاری رسانند.

در اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ آمده است: «با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم در تهران، مصرف برق در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

با توجه به همراهی موثر مشترکان و صرفه جویی در مصرف برق تا هفته گذشته شاهد مشکلی در پایداری برق شهر تهران نبودیم؛ اما با توجه به روند افزایشی دما و به طبع افزایش مصرف برق، شاهد رشد بار در شبکه هستیم بر همین اساس در این شرایط به منظور تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگری به مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین شهر تهران نیازمندیم.»

در این اطلاعیه با اشاره به ساعت های اوج مصرف انرژی در شهر تهران (۱۲ تا ۱۷ روز -۲۰ تا ۲۳ شب) تاکید شده است: « اگر مشترکین شهر تهران تنها ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند، تابستانی بدون خاموشی را در تهران خواهیم داشت.

امیدواریم با تلاش همکاران مجموعه صنعت برق و همراهی مشترکان و رعایت صرفه‌جویی ده درصدی در مصرف برق، پیک بار تابستان امسال را با موفقیت پشت سر گذاریم.

مشترکان می توانند در ساعت های اوج مصرف برق کولرهای آبی خود را بر روی دور کند قرار دهند، در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود؛ در ساعت‌های اوج مصرف برق استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، ماشین لباسشویی، ظرف شویی، جاروبرقی و ... را به ساعت های دیگری موکول کرده و تا حد امکان به منظور تامین نور در طول روز از روشنایی طبیعی بهره گیرند.»

402

کد خبر: 960088

وب گردی

وب گردی