بسته پیشنهادی اروپا بزودی به ایران ارائه می شود

مقام های اروپا اعلام کردند بسته پیشنهادی اروپا برای ایران آماده شده و بزودی به مقام های ایران ارائه خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بسته پیشنهادی اروپا که برای حفظ برجام تهیه شده است شامل پیشنهاد های نفتی ، مالی و سرمایه گذاری به ایران است .

گفته می شود در بسته برجامی پیشنهادی اروپا به ایران، اروپا خرید یک میلیون بشکه نفت از ایران را تضمین خواهد کرد و در قبال آن از کانال مشخصی به ایران ارز پرداخت خواهد کرد.

اروپا پذیرفته است میزان ده میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند. بسته پیشنهادی قرار است هفته آینده به‌صورت رسمی رسانه‌ای و اعلام شود.

هم اکنون تیم مذاکره‌کننده هسته ای نگاه مثبتی به این بسته پیشنهادی دارد. با این حال درباره این بسته هنوز اخبار رسمی منتشر نشده است.

ولی ‌ا… نانو اکناری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هنوز جزئیات این بسته مشخص نیست و پس از ارائه آن، می‌توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان هم که برای سفر از پیش تعیین شده به اتریش و سوئیس به اروپا رفته است ، پیش از ترک ایران گفت: قرار است در روزهای آینده اروپایی‌ها بسته پیشنهادی خود را برای تداوم برجام ارائه کنند که درباره آن با سران اتریش به عنوان رئیس اتحادیه اروپا گفت و گو خواهیم کرد.

فلاحت پیشه رئیس جدید کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت : اگر بسته اروپا ناشی از تعارفات با آمریکایی ها باشد، نمی پذیریم

فلاحت پیشه خطاب به اروپا هشدار داد: اگر بسته پیشنهادی آن ها تنها ناشی از تعارفات با آمریکایی‌ها و ملاحظات شرکت‌هایشان باشد، مورد تایید ایران نخواهد بود.

فلاحت پیشه افزود: اگر این بسته در جهت حل مشکلات شرکت‌های اروپایی و آمریکایی تدوین شود و منافع ایران را در درجه سوم قرار دهد، تاثیری در حفظ برجام نخواهد داشت.

او با تاکید براین که امکان منطقه‌ای، قانونی و حقوقی بین‌المللی برای اروپایی‌ها وجود دارد که از سیاست ضد تحریمی ایران حمایت کنند، گفت: این موضوع تنها نیاز به عزم و اراده سیاسی اروپا دارد که امیدواریم سکوت چند هفته اخیر بدین معنا نباشد که آن ها تنها یک سری کلیات را جمع‌آوری و به ما ارائه کنند.

فلاحت پیشه با هشدار به هیئت نظارت بر اجرای برجام، از درخواست جلسه این کمیسیون با هیئت نظارت خبر داد و تاکید کرد اگر این جلسه تشکیل نشود، موضوع از قالب هایی چون تذکر در مجلس پیگیری می شود.

فلاحت پیشه گفت: از برخی افراد دعوت رسمی خواهد شد و اگر به این دعوت توجهی نشود ما این مسئله را در قالب تذکر در صحن مجلس مطرح خواهیم کرد.

402

کد خبر: 960112

وب گردی

وب گردی