افزایش تولید عربستان مجموع عرضه نفت اوپک را بالا برد

نظرسنجی از فعالان بازار نفت نشان داد در پی افزایش تولید نفت عربستان، مجموع عرضه نفت اوپک در ماه ژوئن امسال افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خبرگزاری رویترز از لندن، نظرسنجی این خبرگزاری دیروز (دوشنبه، ۱۱ تیرماه) نشان داد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه گذشته میلادی افزایش یافته و رشد تولید عربستان، بیشترین تأثیر را در این مسئله داشته است.

بر اساس نظرسنجی یاد شده، اوپک در ماه ژوئن امسال روزانه ۳۲ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه نفت تولید کرده که ۳۲۰ هزار بشکه نسبت به ماه مه امسال بیشتر است.

برآوردها نشان داده است تولید نفت عربستان در ماه ژوئن به ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که به رکورد ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه تولید روزانه این کشور، بسیار نزدیک است.

عربستان اعلام کرده که تصمیم اخیر اوپک به معنای افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید روزانه این سازمان است، در حالی که در بیانیه این سازمان بر پایبندی ۱۰۰ درصدی به سهمیه تولید اعضای این سازمان تأکید شد.

براساس نظرسنجی رویترز، مجموع سطح پایبندی اعضای اوپک به توافق جهانی کاهش تولید نفت نیز از ۱۶۷ درصد در ماه مه امسال به ۱۱۰ درصد در ماه ژوئن کاهش یافته است.

در ماه ژوئن امسال، کویت و امارات تولید خود را ثابت نگه داشتند، اما الجزایر تولید خود را بالا برد. همچنین تولید نفت نیجریه، لیبی و ونزوئلا در این ماه با کاهش روبه‌رو شد.

نظرسنجی رویترز بر داده‌های کشتیرانی و اطلاعات به دست آمده از منابع فعال در شرکت‌های نفتی، اوپک و مؤسسه‌های مشاوره، مبتنی است.

402

کد خبر: 960115

وب گردی

وب گردی