مشارکت حداکثری برای برگزاری نماز جماعت باشکوه در دانشگاه ها

نمازهای جماعت دانشگاه‌ها با میانگین مشارکت بالاتری نسبت به نمازهای جماعت سایر مراکز مثل مساجد بازار برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی در نشست مسئولین و معاونین دفاتر استان تهران گفت: دست‌آورد‌های بحث اقامه نماز در دانشگاه‌ها دست‌آورد‌های بزرگی است. نهاد جداً مدعی است که ما بعد از بقاع متبرکه، حرم‌های معصومین و امام‌‌زادگان موجود در کشور، بهترین نمازهای جماعت هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت سنی و ظاهری را در دانشگاه‌ها داریم. نمازهای جماعت دانشگاه‌ها با میانگین مشارکت بالاتری نسبت به نمازهای جماعت سایر مراکز مثل مساجد بازار برگزار می‌شود؛ دلیل آن هم در کنار توفیقات الهی، حضور عالمانه و مؤثر بخش‌های مختلف دانشگاهی، دانشجویی و استادی است.

رستمی عنوان کرد: ما در بحث فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در دانشگاه‌ها از مراحلی مثل تأسیس، تثبیت، قانون‌گذاری عبور کرده‌ایم. البته این تثبیت و قانون‌گذاری‌های خوبی که صورت گرفته است باعث ایجاد نوعی آفت شده و شاید این احساس را به‌وجود آورده که کار روی ریل و مسیر خودش قرار دارد و نیازی به حمایت‌های جدید وجود ندارد، فلذا می‌بینیم گره‌هایی در بحث اقامه نماز در دانشگاه‌ها وجود دارد. اما در هر صورت نیاز است که موضوع اقامه نماز در جلسات شما عزیزان احیانا مورد بازنگری و تکمیل قرار بگیرد.

وی افزود: کار خوبی که ان‌شاءالله قرار است در این نشست به‌طور مداوم پیگیری شود، هم‌فکری، هماهنگی و گردهمایی عزیزان درگیر به مسائل اقامه نماز در دانشگاه‌های استان تهران است و امید است از دل این جلسات پیشنهاداتی به‌وجود بیاید. گاهی پیشنهادات در قالب اقداماتی است که خود شما می‌توانید انجام دهید و گاهی هم پیشنهادات شما می‌تواند نیاز به اقدام ستادی و پیگیری ما در سطح وزارتخانه یا فرادستگاهی داشته باشد و لازم باشد ما آن را پیگیر شویم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد گفت: در بخش محتوایی هم مثل همین جلسه، در بخش‌های مختلفی که مبتلابه است برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و خود شما هم می‌توانید پیشنهاداتی داشته باشید تا این جلسات به‌طور منظم و دارای آورده برگزار شود. پیشنهاد من این است که از آنجا که برگزاری جلساتی مثل این جلسه با چنین کیفیتی که حاصل دعوت از اساتید برجسته است برای سایر استان‌ها فراهم نیست، محتوای این جلسات در قالب‌هایی مثل فیلم یا متن تهیه شود تا به دفاتر دیگر هم قابل ارائه باشد.

202

کد خبر: 960123

وب گردی

وب گردی