اعضای هیأت علمی باید بادقت و ریز بینانه استخدام  شوند

وزیر علوم گفت: استخدام در هیات علمی به دلیل مسئولیت‌هایی که فرد باید در آینده برعهده گیرد از جمله تربیت نسل جوان، طبیعی است که دقت بسیاری را طلب می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، منصورغلامی در هفدهمین نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر تحقیق استانی مرکز جذب اعضای هیات علمی اظهار داشت: در بحث جذب اعضای هیات علمی، بخش عمده کار برعهده هیات‌های اجرایی است؛ هر تصمیمی که در این هیات‌ها صورت می‌گیرد و در نهایت به هیات مرکزی ارجاع می‌شود، بر اساس بررسی و تصمیم‌گیری نهایی دفاتر تحقیق شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که برای عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داوطلب می‌شوند، عموما جوانانی درسخوان و دارای فعالیت‌های مفید علمی در دوره دانشجویی و تحصیل هستند، افزود: استخدام در هیات علمی به دلیل مسئولیت‌هایی که فرد باید در آینده برعهده گیرد از جمله تربیت نسل جوان، طبیعی است که دقت بسیاری را طلب می‌کند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تلاش‌مان در کنار مجموعه جذب اعضای هیات علمی و همکارانشان، آن است که با بهره‌گیری از یکنواخت بودن برخوردها و عملکردها، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و انتقال تجربیات، بتوانیم ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور را رقم بزنیم.

غلامی با بیان اینکه حساسیت و ظرافت کار دفاتر تحقیق استانی مرکز جذب اعضای هیات علمی بسیار بالاست، تاکید کرد: این دفاتر باید در راستای دو وجهه اساسی کار تحقیقی؛ جلوگیری از تضییع حق و حقوق افراد و همچنین حقی که عموم و جامعه دارند گام بردارند و کمافی‌السابق با دقت، رعایت اعتدال و نیت خیرخواهانه، فعالیت‌های خود را دنبال کنند.

202

کد خبر: 960127

وب گردی

وب گردی