ثبات قیمت، نانوایان را با مشکل مواجه می‌کند/ افزایش قیمت نان، شاید وقتی دیگر

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با اشاره به این که قیمت حامل‌های انرژی، دستمزد، بیمه و سایر خدمات در کشور افزایش پیدا کرده است، گفت: با این وجود هنوز قیمت نان در کشور افزایش نیافته است.

قاسم زراعتکار رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در پاسخ به این سوال که موضوع افزایش قیمت نان به بعد از ماه رمضان موکول شده بود و حالا این موضوع به کجا رسید گفت: از سال 1393 قیمت نان چندان افزایشی پیدا نکرده است و ما اکنون نان را براساس قیمت سال 93 به فروش می‌رسانیم؛ به همین خاطر این موضوع سبب اعتراض و نارضایتی نانوایان در کشور است.

او با اشاره به اینکه قیمت حامل‌های انرژی، دستمزد، بیمه و سایر خدمات در کشور افزایش پیدا کرده است افزود: با این وجود هنوز قیمت نان در کشور افزایش نیافته است؛ بنابراین حق با نانوایان است و در این خصوص جلسات مختلفی با سازمان حمایت از مصرف کننده برگزار شده و آنالیز قیمت هم اوایل هر سال انجام می‌شود اما هنوز به نتیجه ای نرسیده‌ایم که قیمت نان افزایش پیدا کند یا نه؛ هم اکنون در مرحله کارشناسی است.

زراعتکار با تاکید براینکه قیمت نان باید افزایش پیدا کند، افزود: زمانی دولت صلاح می داند که نان مجانی به مردم بدهیم، ما آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم. ما به عنوان یک سرباز در کنار دولت و مردم هستیم. اما با نان لواش 210 تومانی که کل فروش نانوا در ماه 21 میلیون تومان می‌شود و 11 میلیون تومان تنها پول آرد است، نمی شود کار را ادامه داد.

او در پاسخ به این سوال که آیا درصدی برای افزایش قیمت تعیین شده است، گفت: هنوز رقمی تا به امروز اعلام و پیشنهاد نشده است.

402

کد خبر: 960130

وب گردی

وب گردی