آغاز فعالیت بازار ثانویه ارزی بازار سرمایه در روزهای آینده/ ۱۸ میلیارد دلار برای واردات کالای اساسی

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ساز و کار‌های لازم برای عرضه ارز توافقی تدارک دیده شده، گفت: بازار ثانویه ارزی طی روزهای آتی در بازار سرمایه کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود کرباسیان طی سخنانی در کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام دوباره راه‌اندازی بازار ثانویه ارزی یا به اصطلاح اوراق گواهی ارزی صادراتی، درباره اقدامات این وزارتخانه در مورد جذب سرمایه افزود: سازمان خصوصی سازی 370 بنگاه را در معرض فروش گذاشته است.

وزیر اقتصاد در حالی از راه اندازی بازار ثانویه ارزی طی روزهای آینده خبر داده که پیش‌تر وعده راه‌اندازی این بازار ظرف مدت 48 ساعت داده شده بود.

او از عرضه اوراق سلف هزار میلیارد تومانی برای فولاد مبارکه و چهار هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها برای مجموعه شستا خبر داد و گفت: برای تسهیل در اخذ مالیات از اصناف جلسات متعددی برگزار شد، ضمن اینکه در چارچوب بهبود فضای کسب و کار از تعداد دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که مجوز اخذ واحد تولیدی صادر می‌کنند، نیز درخواست‌هایی ارائه شده است.

کرباسیان همچنین از برنامه‌ها و طراحی این وزارتخانه و دولت برای مقابله با هر گونه سناریو احتمالی تحریمی دشمن خبر داد و افزود: با اعمال مکانیزم‌های لازم منابع مالی کشور افزایش یافته و از آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه اقدام احتمالی دشمن برخورداریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تقسیم گروه‌های کالایی در چارچوب سیاست‌های جدید ارزی دولت نیز گفت: برای تأمین کالا‌های اساسی کشور از محل درآمد‌های ناشی از صادرات نفت 18 میلیارد دلار و برای گروه دوم از محل صادرات محصولات پتروشیمی و فولاد 6. 5 میلیارد دلار در نظر گرفته‌ایم.

او افزود: از نظر واردات کالا‌های مورد نیاز کمبودی نداریم، ضمن اینکه در عرصه صادرات نیز مشکلی نداریم، اما برای آرامش بخشی به بازار باید از مکانیزم‌های کنترل و نظارتی کافی استفاده کنیم.

402

کد خبر: 960147

وب گردی

وب گردی