واردکنندگان خودرو 120 میلیون یورو ارز دولتی گرفتند

بانک مرکزی دومین فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی را منتشر کرد که براساس شرکت های واردکننده خوردو 120 میلیون و 845 هزار و 84 یورو ارز دریافت کرده اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ از بانک مرکزی، در بین دستگاه های دولتی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با 18 میلیون و 534 هزار یورو دریافت کرده است.

شرکت بازرگانی جهان نوین آریا که نمایندگی نیسان را در ایران دارد، در دو مرحله در مجموع بیش از 30 میلیون و 436 هزار یورو به خود اختصاص داده و شرکت بازرگانی آرین موتور پویا که نماینده خودروسازی میتسوپیشی ژاپن به شمار می رود نیز در مجموع 19 میلیون و 264 هزار یورو ارز دولتی دریافت کرده است.

بانک مرکزی در ادامه انتشار فهرست شرکت هایی که از ابتدای سال جاری، پس از ثبت سفارش در سامانه سازمان توسعه تجارت، ارز به نرخ رسمی دریافت کرده اند و نیز در راستای شفافیت اطلاعاتی، اسامی و اطلاعات مربوط به واردکنندگان خودرو را منتشر می کند.
این بانک به شرکت های واردکننده که از سوی دستگاه های ذیربط معرفی و تشریفات قانونی ثبت سفارش را انجام می دهند، ارز مورد نیاز را تخصیص می دهد و تامین می کند.

همچنین در ستاد اقتصادی دولت مقرر شده است بانک مرکزی با هماهنگی دستگاه های ذیربط و مسئول، نسبت به انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی اقدام کند.

بر این اساس در ادامه انتشار نخستین فهرست شرکت های دریافت کننده ارز توسط بانک مرکزی در روز یکشنبه دهم تیرماه، فهرست دوم که حاوی میزان تامین ارز رسمی برای واردات خودرو می باشد و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار قرار گرفته است، منتشر می شود.
با تقسیم بندی جدیدی که دولت درباره کالاهای وارداتی انجام داده، از 30 خرداد واردات خودرو به صورت کامل در فهرست کالاهای ممنوعه قرار گرفته است و بر این اساس دیگر ارزی به آن تخصیص نمی یابد.

این فهرست در تارنمای بانک مرکزی به نشانی اینترنتی https://www.cbi.ir/showitem/17985.aspx قابل دریافت است.

402

کد خبر: 960154

وب گردی

وب گردی