واشنگتن و تل آویو برای ناآرامی ایران برنامه ریزی کرده اند

رسانه‌های صهیونیستی روز سه‌شنبه گزارش دادند آمریکا و رژیم صهیونیستی تیمی مشترک تشکیل داده‌اند که هدف آن افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران است.

به گزارش ایسکانیوز، رسانه‌های صهیونیستی روز سه‌شنبه گزارش داده‌اند این رژیم در حین همکاری با آمریکا برای تضعیف حکومت ایران کارزاری را راه‌اندازی کرده که هدف آن ایجاد نارضایتی در داخل ایران، ناآرام کردن این کشور و راه‌اندازی اعتراضات و همراه کردن کشورها با رویکرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

کشورهای اروپایی که تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از این اقدام ترامپ آغاز کرده بودند گفته‌اند قصد دارند توافق هسته‌ای با ایران را بدون آمریکا حفظ کرده و با بهره‌مند کردن ایران از مزایای اقتصادی آن را حفظ کنند.

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی و روزنامه عبری‌زبان Hadashot روز سه‌شنبه گزارش داده‌اند تل‌آویو طرحی «مخفیانه» با هدف تقویت تلاش‌های واشنگتن جهت منزوی کردن ایران از لحاظ دیپلماتیک و اقتصادی تدوین کرده است.

دیپلمات‌ها گفته‌اند این طرح صورت دادن برخی اقدامات علیه ایران در سازمان ملل متحد، بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول مقر اتحادیه اروپا در بروکسل و مجمع عمومی سازمان ملل متحد را شامل خواهد شد.

یک سند که به رویت Hadashot رسیده می‌گوید این برنامه همچنین فعالیت‌های مخفیانه‌ای را شامل خواهد شد که نمی‌توان آنها را ردیابی کرده و به رژیم صهیونیستی نسبت داد.

مطابق این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین قصد دارد گماشته‌هایی را به «کشورهای دوست» در اروپا، آمریکا لاتین، استرالیا، کانادا، سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن ارسال کند.

تلویزیون ۱۰ رژیم صهیونیستی هم با استناد به یک مقام صهیونیست از راه‌اندازی تیمی مشترک از مقام‌های این رژیم و آمریکایی خبر داده که قصد دارند از «اختلافات داخلی» در ایران به عنوان اهرم فشار استفاده کرده و فشارها بر این کشور را افزایش دهند.

این رسانه همچنین گزارش داده رژیم صهیونیستی و آمریکا از چند ماه پیش کارگروهی مشترک تشکیل داده‌اند که روی تلاش برای راه‌اندازی اعتراض در داخل ایران و اعمال فشار روی حکومت این کشور متمرکز است.

مطابق این گزارش، مقام‌های دو طرف در طول چند ماه گذشته چندین بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

مقام‌های رژیم صهیونیستی گفته‌اند در دیدار «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و همتای صهیونیست خود که چند هفته پیش در کاخ سفید انجام شد، درباره اوضاع داخلی ایران و همکاری‌های این تیم مشترک بحث و تبادل نظر شد.

کانال ۱۰ گفته بولتون و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هر دو معتقدند وارد کردن فشار روی ایران در داخل روی رفتارهای این کشور در منطقه اثر دارد.

یک مقام صهیونیست گفت: «هیچ کس به طور جدی به تغییر نظام ایران فکر نمی‌کند اما تلاش این تیم آن است که ببیند آیا می‌توان از ضعف های داخلی حکومت ایران برای اعمال فشار بیشتر بر این کشور و تغییر رفتارش استفاده کرد یا خیر.»

رسانه صهیونیستی یادآوری کرده در هفته‌های گذشته هم مقام‌های این رژیم و هم مقام‌های آمریکایی در فضای مجازی تلاش کردند پیام‌هایی را علیه حکومت ایران منتشر کنند.

305

کد خبر: 960190

وب گردی

وب گردی