اهداف مورد نظر دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه تحقق خواهد یافت

وزیر آموزش عالی سوریه، گفت: ما هیچ گاه این احساس را نخواهیم داشت که ایران کشوری جدا از ماست و اهداف مورد نظر دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه تحقق خواهد یافت.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه ظهر امروز در نشست مشترک با دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: امیدواریم سرفصل های عملی برای اجرای توافقات میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت آموزش عالی سوریه تحقق یابد.

وی با بیان اینکه ما در آغاز همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، اظهار داشت: برای شروع، پیشنهاد بنده این است که دانشگاه آزاد اسلامی همکاری خود را با دانشگاه دمشق به عنوان دانشگاه مادر سوریه که از سال 1913 فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از 400 هزار دانشجو دارد، آغاز کند.

وزیر آموزش عالی سوریه با ارائه برگزاری برنامه های مشترک و دوره های تخصصی بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه دمشق، خاطرنشان کرد: این توافق نامه برای گشایش برنامه های مشترک دیگر بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت آموزش عالی سوریه می تواند، اجرایی شود.

دکتر النداف با بیان اینکه وزارت آموزش عالی سوریه از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استقبال می کند، تاکید کرد: ما در مورد امضای توافق نامه با دانشگاه آزاد اسلامی با شما هم عقیده هستیم و می توانیم وارد فاز اجرایی شویم و براساس برنامه های مختلف دستورالعمل های لازم را آماده کنیم.

وزیر آموزش عالی سوریه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در زمینه های پزشکی یک شعبه تخصصی به صورت مشترک با دانشگاه دمشق ایجاد کند که ما محل مورد نیاز این دانشگاه را تأمین کرده و تجهیزات مورد نیاز، آزمایشگاه و استادان سوری را مهیا می کنیم تا با همکاری استادان دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت مشترک داشته باشیم.

دکتر عاطف النداف ادامه داد: درخواست ما این است که هیأتی از دانشگاه آزاد اسلامی به سوریه بیایند و با همتایان خود در دانشگاه دمشق مذاکره کرده و درباره برنامه ها به توافق برسند.

وزیر آموزش عالی سوریه با اشاره به همکاری جمهوری اسلامی ایران با جمهوری سوریه در درگیری های این کشور با تروریست ها، گفت: امام خمینی (ره) و حافظ اسد پایه گذار روابط ایران و سوریه بودند و اکنون هم مقام معظم رهبری و بشار اسد در راستای تحکیم این روابط تلاش می کنند و ما هیچ گاه این احساس را نخواهیم داشت که جمهوری اسلامی ایران کشوری جدا از ماست، بلکه ایران را کشور دوست و برادر خود می دانیم. هیچ گاه خون شهدای دو کشور را از یاد نخواهیم برد و صادقانه می گویم که اهداف مورد نظر دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه تحقق خواهد یافت.

202

کد خبر: 960198

وب گردی

وب گردی