تشکیل جلسه شورای امنیت در مورد سوریه

شورای امنیت فردا (پنجشنبه) برای بررسی مسائل انسانی در جنوب سوریه جلسه تشکیل خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز، الاف اسکوگ، نماینده سوئد و رییس سازمان ملل در ماه جاری اعلام کرد که این شورا برای بررسی شرایط انسانی در جنوب سوریه جلسه ای را تشکیل خواهد داد.

اسکوگ، پیش از آغاز نشست پشت درهای بسته این شورا درباره پرونده سلاح‌های شیمیایی سوریه طی بیانیه‌ای اظهار داشت: ما از دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل خواسته‌ایم اطلاعات تکمیلی درباره وضعیت جنوب سوریه را ارائه کرده و به آن رسیدگی کند.

همچنین ما می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا گام‌های جدی در بهبود اوضاع انسانی در این منطقه که به دنبال افزایش شدت بمباران‌ها ۲۷۰ هزار تن از آنجا فراری شده‌اند، برداشته شده است یا نه.

اسکوگ با اشاره به این که افزایش خشونت‌ها در جنوب غرب سوریه "با قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت تعارض دارد"، بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای کاهش خشونت‌ها تاکید کرده و خواستار تضمینی برای عبور سریع کاروان‌های سازمان ملل که پشت مرزهای اردن منتشر است، از این مرزها شد.

این دیپلمات سوئدی تاکید کرد: باید برای بازگشایی مرزهای اردن جهت ارسال کمک‌ها برای آوارگان سوری موجود در نزدیکی مرزهای کشورشان با اردن تلاش شود.

جاناتان آلین، نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل نیز در گفتگویی مطبوعاتی پیش از آغاز نشست مشورتی شورای امنیت درباره پرونده شیمیایی سوریه، از همه کشورهای با نفوذ در سوریه خواست، برای تضمین اجرای قوانین بین‌المللی حقوق بشر در جنوب غرب سوریه تلاش کنند.

همچنین نماینده دائم هلند در سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از حوادث جاری در جنوب غرب سوریه، خواستار پایان یافتن عملیات نظامی جاری در این منطقه شد.

نماینده هلند درباره نشست شورای امنیت درباره پرونده شیمیایی سوریه با اشاره به روسیه گفت: تقریبا در طول چند ماه گذشته هر ماه یک بار نشستی داشته‌ایم اما تنها یک کشور وجود دارد که مانع از دستیابی به راهکاری جهت شناسایی عاملان استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه می‌شود.

کد خبر: 960209

وب گردی

وب گردی