آیت الله اراکی: تهدید های دشمن را به فرصت تبدیل خواهیم کرد

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر تحریمی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شود، ملت ایران و مسئولان این قدرت را دارند که این تهدید را تبدیل به فرصتی خوب کنند.

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره تحریم های آمریکا علیه بخش های اقتصادی ایران و ایجاد ترس در فضای عمومی جامعه اظهار داشت: این که آمریکا دست به هرکاری برای مقابله با ملت ایران می زند نشان دهنده قدرت آن نیست؛ بلکه نشان دهنده ضعف این کشور است.

وی افزود: یکی از نشانه های روشن ضعف کسانی که ادعای قدرت می کنند همین است که برای رسیدن به اهداف خود به آب و آتش می زنند؛ آن چه که امروز آمریکا به آن عمل می کند مطابق با هیچ منطق عقلانی و حتی مناسب مردم آمریکا نیست.

آیت الله اراکی با بیان این که رئیس جمهور آمریکا سیاست آشفته سازی بین المللی در پیش گرفته است تصریح کرد: این سیاست جز متلاشی شدن قدرت آمریکا در دنیا هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت؛ اگر مردم آمریکا عاقل باشند خود باید در برابر سیاست های ترامپ بایستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ملت ایران در طول این سال ها تمامی فشارها از سوی آمریکا را تحمل کرده است؛ فشاری که مردم ایران در زمان 8 سال جنگ تحمیلی تحمل کردند به مراتب بیشتر از وضعیت فعلی کشور است، جنگی که در پی آن بسیاری از جوانان ما به شهادت رسیدند و بسیاری از شهرهای ما نابود شد.

وی تاکید کرد: ملت ایران پس از پایان جنگ کشورشان را ساختند؛ یکی از اتفاقات بزرگی که در کشور ما افتاد و رسانه ها باید خیلی روی آن متمرکز شوند ساختن کشور پس از جنگ است.

آیت الله اراکی با بیان این که کشور ایران از ناحیه زیر ساخت های تمدنی کشور پیشرفته است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ دانش، امکانات و قدرت نظامی جزو کشورهای پیشرفته دنیا است این در حالی است که این پیشرفت ها را در زمان تحریم به دست آورده ایم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان اذعان داشت: ما اعتقاد داریم که اگر تحریمی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شود، ملت ایران و مسئولان این قدرت را دارند که این تهدید را تبدیل به یک فرصت خوب کنند و بیش از آن چه که در گذشته پیشرفت کرده ایم در دوران تحریم های نو پیشرفت خواهیم کرد.

302

کد خبر: 960228

وب گردی

وب گردی