قیمت نفت از رکورد ۳ و نیم ساله خود پایین آمد

یک روز قبل از تعطیلات ۴ جولای آمریکا، در معاملاتی پر نوسان، پس از این که در شروع معامله دیروز قیمت نفت آمریکا، برای اولین بار در بیش از ۳ سال اخیر، از ۷۵ دلار فراتر رفت، قیمت‌ها افت کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، سه‌شنبه شب، یک روز قبل از تعطیلات ۴ جولای آمریکا، در معاملاتی پر نوسان، پس از این که در ابتدای معاملات دیروز قیمت نفت آمریکا، برای اولین بار در بیش از ۳ سال اخیر، از ۷۵ دلار فراتر رفت، قیمت‌ها افت کردند.

قیمت نفت در ابتدای معاملات دیروز با نگرانی‌های مربوط به عرضه نفت، بالا رفت اما با تمایل سرمایه‌گذاران به کسب سود، و همچنین پیش‌بینی این‌که اختلالات عرضه آن‌قدر که قبلا انتظار می‌رفت، طول نمی‌کشد، قیمت‌ها دوباره افت کرد.

قیمت نفت خام سبک آمریکا، با ۲۵ سنت افت به ۷۳.۶۹ رسید. این شاخص نفتی دیروز تا سطح ۷۲.۷۳ دلار هم افت کرده بود. قیمت نفت خام آمریکا در معاملات دیروز برای اولین بار از ۷۵ دلار هم فراتر رفت و در یک لحظه رکورد ۷۵.۲۷ دلار برای هر بشکه را به ثبت رساند.

بنچ‌مارک برنت هم ۱۰ سنت افت کرد و بع ۷۷.۲۰ دلار برای هر بشکه رسید. در معاملات دیروز ، برنت تا ۷۶.۶۷ دلار به ازای هر بشکه افت کرد و تا رکورد ۷۸.۸۵ دلار هم رشد کرد.

سود اولیه بازار پس از این به دست آمد که به نظر می‌رسد ایران انتقال نفت خاورمیانه از خلیج فارس را تهدید کرده است. همچنین افت تولید لیبی به علت حضور پیکارجویان مخالف دولت در میادین نفتی، قیمت‌ها را بالا برد.

منبع: مهر

402

کد خبر: 960231

وب گردی

وب گردی