تهران بیشترین مدارس تخریبی را دارد

در دومین روز از حضور مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر جلسه مشترک مدیران کل نوسازی استان ها و مدیران کل آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز جلسه مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با حضور شاپور محمدزاده مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی و با هدف بررسی و تبیین راهکارهای تأمین فضا، تجهیزات و فناوری مدارس به عنوان یکی از زیرنظام های سند تحول بنیادین در اردوگاه شهیدباهنر تهران در حال برگزاری است.

براین اساس؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با ارائه آمار و ارقامی از وضعیت فضاهای آموزشی سراسر کشور،گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور 18/5 مترمربع به ازای هر دانش آموز است، بالاترین سرانه مربوط به استان یزد و کمترین آن مربوط به استان البرز است.

مهرالله رخشانی مهر، بیشترین مدارس تخریبی را مربوط به استان تهران دانست و گفت: سامان دهی مدارس حیات طیبه که در سند تحول به آن اشاره شده، در سال 97 در دستورکار است و تلاش خواهیم کرد در هر استان حداقل یک مدرسه سبز ایجاد کنیم.

وی افزود: آمار دانش آموزان 50 درصد از مدارس، کمتر از 45 نفر است؛‌بنابراین لازم است طرح مدارس مجتمع که در سندتحول بنیادین آمده است جایگزین مدارس کوچک شود.

در ادامه، انواع راهکارها در حوزه مدیریت انرژی که شامل راهکارهای کم هزینه، بدون هزینه و پرهزینه از دیدگاه اقتصادی می شود و هم چنین فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف در نوسازی توسط جعفر محمدنژاد مدیر کل روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان انرژی های نو تشریح شد.
706

کد خبر: 960235

وب گردی

وب گردی