رئیس جهاد دانشگاهی:  آزمایشگاه های مرجع ملی با همکاری سازمان استاندارد ایجاد می شود

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: موسسه استاندارد یک نقش ارزنده و بی بدیل در توسعه و ایمنی کشور ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم امضای تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد با جهاد دانشگاهی صبح امروز در سالن جلسات سازمان ملی استاندارد برگزار شد. نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در این جلسه حضور داشتند.

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در این نشست گفت: موسسه استاندارد یک نقش ارزنده و بی بدیل در توسعه و ایمنی کشور ایفا می‌کند. هر محصولی که در کشور تولید می شود باید دارای استاندار کیفی خاص باشد که از طریق تدوین و اجرای استاندارد اجرا خواهد شد.

طیبی تصریح کرد: زمانی می توانیم به خارج از کشور صادرات داشته باشیم که محصولاتمان استاندارد باشد. یکی از اهداف و فعالیت های جهاد دانشگاهی، در زمینه تولید فناوری ملی است که باید با نمونه های خارجی رقابت کند یعنی باید بر اساس استانداردها تولید و سپس وارد بازار شود.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم سازمان استاندارد ایران دارای قدرت خوبی است. تولید باید بر اساس استانداردهای خودمان صورت گیرد تا با محصولات خارج کشور بتواند رقابت کند، باید تمامی ما در این زمینه فعالیت کنیم تا اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: ما علاقه مندیم در ایجاد آزمایشگاه های مرجع ملی با سازمان استاندار همکاری داشته باشیم.همان طور که می دانید این آزمایشگاه ها پرهزینه هستند و سود آور نیستند اما کشور به این آزمایشگاه ها نیازمند است.در حوزه تولید محصولات و استاندارد کردن دانش بنیان میخواهیم با سازمان استاندارد همکاری کنیم، همچنین در حوزه آموزش عالی و علمی کاربردی پتانسیل خوبی داریم و می توانیم با این سازمان همکاری کنیم.
وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگسازی می توانیم از طریق رسانه ها ورود پیدا کنیم که محصولات استاندارد توسط شرکت ها تولید شود. همچنین در زمینه نظر سنجی می توانیم به سازمان ملی استاندارد کمک کنیم. ما پیشرفت نمی کنیم مگر بتوانیم محصول استاندارد تولید کنیم.

کد خبر: 960244

وب گردی

وب گردی