6 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی محلات مصوب شد

استاندار مرکزی در حاشیه نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان محلات در جمع خبرنگاران، گفت: 6 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی برای تکمیل مجتمع فرهنگی شهرستان محلات تخصیص یافت.

به گزارش ایسکانیوز از استانداری مرکزی، آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: تکمیل مجتمع بزرگ فرهنگی این شهرستان مطالبه مردم است و تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی اظهارکرد: این مجتمع فرهنگی حدود 2 سال است که در مرحله 90 درصد پیشرفت متوقف شده و در ملاقات با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شد در صورت تکمیل، تجهیز شود.

آقازاده ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری محلات از جمله طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به این شهرستان است که عملیات ساخت آن از سال 85 در زمینی به مساحت 2 هزار و 650 متر مربع در سه طبقه با زیر بنای یک هزار و 652 متر مربع آغاز شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: محلات سالن آمفی تئاتر ندارد و با تکمیل فرهنگسرا و سالن آمفی تئاتر 250 نفری آن، بستری مناسب به منظور ارائه خدمات فرهنگی و هنری مهیا می شود.

آقازاده افزود: نشست های اقتصاد مقاومتی در محلات به دلیل تنوع فعالیت های اقتصادی با طرح مسائل کارشناسی به نتایج خوبی دست یافته است.

وی اضافه کرد: در این نشست ها نمایندگان اتحادیه ها و مجامع مختلف در زمینه های صنعت، کشاورزی، سنگ و ماهیان زینتی حضور داشتند که یکی از بحث های مهم ستاد اقتصاد مقاومتی محلات بحث تریکوباف ها بود.

استاندار مرکزی گفت: فعالان اقتصادی در بخش تریکو بافی مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند و با توجه به اینکه تریکو بافی صنعتی قدیمی و بومی در شهرستان محلات است، برای این امر زمین مناسب تدارک دیده شده است.

آقازاده افزود: این زمین با همکاری شورای اسلامی و شهرداری به اتحادیه تریکوبافان واگذار می شود و صنعت تریکو در شهرستان محلات دوباره احیا می شود.

وی در خصوص مشکل کم آبی در دهگده گل و گیاه محلات ادامه داد: اگر چه طرح آبرسانی به این دهکده گل از محل پساب تصفیه شده فاضلاب شهری در سال گذشته به بهره برداری رسید اما، این آب از کیفیت لازم برخوردار نیست.

آقازاده افزود: آب تخصیصی با نوسان دبی و کیفیت پایین مواجه است که برای رفع این مشکلات در نخستین فرصت طرح های مطالعاتی اجرا می شود.

201

کد خبر: 960267

وب گردی

وب گردی