پژوهش  اساسی ترین نیازبرای رسیدن به پیشرفت  همه جانبه یک کشور است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پژوهش یکی از اساسی ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است. قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.

به گزارش ایسکانیوز از واحد رودهن، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مدیران کل این معاونت از مرکز رشد واحدهای فناور، آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در این واحد دانشگاهی آشنا شد.

دکتر رنجبر با قدردانی از اقدامات انجام شده در واحد رودهن گفت: پژوهش یکی از اساسی ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است. قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.

وی با بیان اینکه سطح فعالیت های پژوهشی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت است، خاطر نشان کرد: موفقیت در تمام فعالیت های مربوط به توسعه از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به نحوی به گسترش فعالیت های پژوهشی بستگی دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود. بنابراین یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است.

دکتر رنجبر اظهار داشت: اصولاً پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته در نتیجه سرمایه گذاری در بطن پژوهش است و حجم وسیع پژوهش های علمی در کشورهای توسعه یافته صنعتی گویای این واقعیت است.

واحد رودهن یکی از دانشگاه های مهم کشور است

وی عملکرد مجریان طرحهای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی رودهن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مرکز رشد دانشگاه باید حامی شرکت های مستقر در آن باشد و با تمام توان موجب گسترش کارآفرینی و توسعه اشتغال شوند. به طوری که فعالیت های صورت گرفته در این مرکز باید نشان از یک حرکت علمی و کار تحقیقاتی پیوسته باشد.

دکتر رنجبر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن را از دانشگاه های مهم کشور دانست و افزود: سعی و تلاش مسئولان این واحد دانشگاهی باید بر این باشد که خارج از حوزه خود نسبت به جذب منابع غیر شهریه ای اقدام کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید از ظرفیت های نهفته فکری جوانان در ابعاد گوناگون و مختلف استفاده کنیم و دوره هایی را برای توانمند سازی آنها برگزار و پس از طی مراحل قانونی نسبت به جذب نخبگان فکری در باشگاه پژوهشگران جوان اقدام کنیم تا از آثار مثبت این طرح در آینده نه چندان دور استفاده کنیم.

وی ضمن اشاره به تعامل خوب سازمان مرکزی با واحدهای دانشگاهی گفت: تمام سعی ما بر این است که دانشگاه را به اوج برسانیم و قطع به یقین در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

دکتر رنجبر خاطر نشان کرد: مدارس سما نیز باید از هر نظر آماده پذیرش دانش آموزان بوده و تمام سعی و تلاش مسئولان تجهیز امکانات آموزشی، رفاهی و فرهنگی باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از اختصاص بودجه برای باشگاه پژوهشگران جوان خبر داد و گفت: در آیین نامه جدید باشگاه پژوهشگران جوان از سن 6 سالگی نسبت به عضو گیری اقدام خواهد شد و اعضای آن می توانند از زیر دیپلم تا دکتری حرفه ای باشند.

دکتر رنجبر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن نیز باید تلاش کند که خارج از دانشگاه و منطقه نسبت به عضو گیری برای باشگاه پژوهشگران جوان اقدام کند. ابتدا باید برای آنها دوره های تدریس و توانمندی برگزار و سپس جذب کند.

204

کد خبر: 960306

وب گردی

وب گردی