معاون راهداری: توزیع لاستیک برای رانندگان جاده ای از 14 تیر

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان حمل ونقل جاده‌ای از فردا ( پنجشنبه ) 14 تیرماه ‌جاری، با نرخ مصوب دولتی آغاز می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ از روابط‌ عمومی سازمان راهداری« داریوش امانی » افزود: توزیع لاستیک به رانندگان با معرفی‌نامه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری اظهارداشت: برپایه جلساتی که در روزهای 11 و 12 تیر ماه جاری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور نمایندگان این سازمان، ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، انجمن صنفی تولید و وارد کنندگان لاستیک، تشکل‌های صنفی حمل‌ و نقل بار و مسافر مقرر شد از روز پنجشنبه (فردا) 14 تیرماه توزیع لاستیک آغاز شود.

او گفت: اطلاعات لاستیک‌های مورد نیاز از نظر تعداد، سایز و قیمت که در اختیار عاملین مجاز توزیع کننده قرار گرفته است، در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد و بر اساس آن توزیع کنندگان با معرفی‌نامه ‌های صادره توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای رانندگان اجازه دارند به مدت یک هفته نسبت به فروش لاستیک با قیمت مصوب اقدام کنند.

امانی اضافه کرد: توزیع ‌کنندگان لاستیک حق فروش خارج از معرفی‌نامه‌های صادره را نداشته و در صورت مشاهده مصداق تخلف عرضه خارج از شبکه مجاز، با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد و این روند هر هفته بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.

امانی پیرامون توزیع لاستیک‌های وارداتی اظهارداشت: موجودی لاستیک‌ها از وارد کنندگان اخذ و طبق روال اقدام می‌شود و از تاریخ ذکر شده به بعد کلیه لاستیک‌های وارداتی مورد نیاز بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به روش مزبور توزیع خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آمادگی دارد تا محل مناسبی را در پایانه‌های بار و مسافر در اختیار توزیع کنندگان لاستیک قرار دهد.
افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک در ماه های گذشته سبب شد تا بسیاری از رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای برون شهری خواستار توزیع لاستیک و لوازم یدکی با قیمت مصوب شوند.

همچنین محمد رضا کلامی مدیرکل امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت پیش از گفت: شرکت های تامین کننده و واحدهای توزیعی (نمایندگان رسمی و صنفی) فروشنده لاستیک مکلف به عرضه لاستیک مورد تقاضا براساس قیمت های مصوب هستند.او افزود: افزایش تولید داخلی و تامین کسری نیاز کشور از طریق واردات، موجب می شود تا کمبودی در بازار لاستیک کشور بروز پیدا نکند .

دبیر کارگروه ساماندهی واردات و بازار لاستیک تصریح کرد: عرضه لاستیک بر اساس فاکتور فروش، درج شماره خودرو، شناسه تخصیص سوخت در سامانه پیمایش و شماره تلفن همراه خریدار مالک خودرو در فاکتور باید درج شود.

کلامی گفته بود از روز دوازدهم خرداد ماه امسال علاوه بر نظارت های قبلی از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتحادیه های صنفی و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و سازمان حمل و نقل و راهداری، نظارت های دقیق تری بر شیوه توزیع و عرضه و قیمت های فروش تمامی عرضه کنندگان در سراسر کشور به صورت میدانی و بازرسی از واحدهای مربوطه و انبارهای محل نگهداری انجام می‌شود.

منبع : ایرنا

402

کد خبر: 960329

وب گردی

وب گردی